När jag monterade Androidstereon för några år sedan passade jag på att montera en extraknapp (trevägsbrytare) så att vi kunde köra stereon även med tändningen avslagen.
Men den var fortfarande kopplad till startbatteriet.
Visserligen är väl förbrukningen rätt låg på en stereo , men vi har undvikit att använda den på detta sätt under någon längre tid (om vi inte har landström) för att inte riskera startproblem när vi ska iväg.
Men ikväll åkte äntligen "tummen ur" och jag fick dit en pluskabel från Ebl:en genom att utnyttja en av de lediga reserv-matningarna (3:an på block 5) via en nyinhandlad mate-n-lok-kontakt. Så nu är den även prydligt uppsäkrad.
Vet inte om blått är rätt kabelfärg men det var vad som fanns i uthuset.
Funkar fint på garageuppfarten. Återstår verkligalivet-test ute på tur.

Men den var fortfarande kopplad till startbatteriet.
Visserligen är väl förbrukningen rätt låg på en stereo , men vi har undvikit att använda den på detta sätt under någon längre tid (om vi inte har landström) för att inte riskera startproblem när vi ska iväg.
Men ikväll åkte äntligen "tummen ur" och jag fick dit en pluskabel från Ebl:en genom att utnyttja en av de lediga reserv-matningarna (3:an på block 5) via en nyinhandlad mate-n-lok-kontakt. Så nu är den även prydligt uppsäkrad.
Vet inte om blått är rätt kabelfärg men det var vad som fanns i uthuset.
Funkar fint på garageuppfarten. Återstår verkligalivet-test ute på tur.