• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ändra Ampereinfo i displayen

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Då man lagt på dubbla batterier och skall ändra ampereinfon i infodisplayen så har jag ändrat till 180 ampere samt har vi kört 17 mil och dessutom står bilen på laddning men det står fortfarande att batteriet är halvfullt och bara 90 ampere (samt ett frågetecken ) i displayen och det trots båda är ihopkopplade .
Vad har jag gjort för fel ?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ändra Ampereinfo i displayen

Okay då men det är inte skadligt att ha det som det är nu utan man kan ha dessa inställningarna och sedan så ändrar det sig när man har sugit ur dom eller skall man ställa bilen med kylskåpet igång under natten så det är tomt och sen ladda upp det ?

Sen när jag sätter in mitt nyreparerade EBL så säger det väl poff ;) ...
 

Tompera

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026
Sv: Ändra Ampereinfo i displayen

Okay då men det är inte skadligt att ha det som det är nu utan man kan ha dessa inställningarna och sedan så ändrar det sig när man har sugit ur dom eller skall man ställa bilen med kylskåpet igång under natten så det är tomt och sen ladda upp det ?

Sen när jag sätter in mitt nyreparerade EBL så säger det väl poff ;) ...



Du skall inte ladda ur batteriet/erna. Ställ bilen på laddning så ska frågetecknet försvinna när batteriet/erna är fulladdade.
 
Toppen