F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Svårt att hitta info om bilen. Den är allt lite udda, men bara i bodelen.
Chassit tycks vara Ducato med 2.8 JTD driveline, och den jag hittade, se länken,
Eura Mobil Integra 690 HB - Vollausstattung !!! in DE-74343Â*Sachsenheim Duitsland
Har den bättre växellådan och endast 3300 mil. Priset 37000€ Låter lite högt för en 05, men den kan vara mycket bra. Jag köpte en husvagn från Holland ett tag sedan, och de har ungefär samma prutningskultur som vi. Skulle tro att den lossnar för 35.000 jämnt.
Men innan du åker så gör det klart för han att du är piss noga med bilens skick och att du vill pruta, men då är det kontanta pengar och snabb deal utan eftersnack, de gillar sådant. Man kan ju annars hamna i ett läge där de menar att har man kommit hit från Swerige så betalar man vad det kostar. (Men du har ju flera bilar att välja bland, eller hur?)
Det enda jag skulle fundera över bilen är tandemaxeln där bak. Har aldrig haft med en sådan att göra, tror att den är bättre än en dubbelmontage...
Spännande Bennie! Hoppas ni blir nöjd, det är ju bäddat för att kunna bli en bra affär.
/Kollega![]()