• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem ¹Dometic panel kabe

lars44

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17760
Medlemskap
2024
Jag har en kabe tm i810 fiat årsmod 2020 med återkommande problem med kommunikationen mellan kylen och dometicpanelen. Fel "com error stn 15" uppstår ständigt. Har varit på verkstad ett antal gånger och fått uppdaterad och helt utbytt programvara utan resultat. Någon som känner igen problemet och har fått en lösning på detta? Mvh Lars
 

Moho

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
25329
Medlemskap
2024
Jag har en kabe tm i810 fiat årsmod 2020 med återkommande problem med kommunikationen mellan kylen och dometicpanelen. Fel "com error stn 15" uppstår ständigt. Har varit på verkstad ett antal gånger och fått uppdaterad och helt utbytt programvara utan resultat. Någon som känner igen problemet och har fått en lösning på detta? Mvh Lars
Jag hade också samma problem i vår 760LGB årsmodell 2020.
Det berodde på att när kylen kördes i automatläge och alltså ska drivas av 12v under körning inte fick tillräckligt med ström.
Bilarna med euro6d har en smart generator som laddar startbatteri tills det säger stopp och då fick inte bodelsbatteriet mera ström.
Efter en eftermontering av en DC/DC-laddare och ett nytt bodelsbatteri som var förstört så fungerar nu min bil.
Kabes åf ska ha fått info om denna åtgärd som för mig var kostnadsfri.
Enligt uppgift är nu bilarna standardutrustning med DC/DC-laddare.
 

lars44

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17760
Medlemskap
2024
Jag hade också samma problem i vår 760LGB årsmodell 2020.
Det berodde på att när kylen kördes i automatläge och alltså ska drivas av 12v under körning inte fick tillräckligt med ström.
Bilarna med euro6d har en smart generator som laddar startbatteri tills det säger stopp och då fick inte bodelsbatteriet mera ström.
Efter en eftermontering av en DC/DC-laddare och ett nytt bodelsbatteri som var förstört så fungerar nu min bil.
Kabes åf ska ha fått info om denna åtgärd som för mig var kostnadsfri.
Enligt uppgift är nu bilarna standardutrustning med DC/DC-laddare.
Tack för info. Men i mitt fall så fungerar bodelsbatterierna 2x130 Ah.
 
Toppen