Finansieringsfråga i det stora svårt att låna till privatköp. Sen stämmer det i övrigt också med lågkonjuktur o överetablerad marknad så kallad (mogen marknad). Dom tog död på MC marknaden med allt vad det innebär av svårighet att ta körkort och så även moped och dyrare att ta körkort. Åldersstrukturen inom mc är skrämmande dom som fick sina mc kort på köpet vid körkortuppkörningen börjar att dö ut eller lagt av och köra av olika skäl. Snart finns det fler beg. mc än det finns folk med mc kort. Samma sak blir det med biltillverkningen nedgång i körkortstagning därav behöver inte vi tillverka bilar i väst för att skicka jorden runt, bättre att tillverka dom det finns köpare. I huvudsak sydostasien kina. Kanske som mobilmarknaden slit o släng o tillverkning av människor som låses in på fabriker till slavliknande villkor, bara vi får det billigt nog så rullar det på. Obs jag tänkte till efter info från insatt person inom fordonsbranchen, men tycker inte därför att det blir trevligt så det är inte min varken förhoppning eller egen tro att det syns än på ett tag. Men vet hur banker ser på just husbilar, med viss svårighet att belåna redan högt belånat boende. Dom flesta som är potensiella kunder har husbil idag och vill ha ny bil inte begagnad och sen finns ett motstånd att om man skriver sig i bilen så blir det svårare för banken (gäldenären) att återta fordonet vilket har gjort att Santander finans kommit in med vad det innebär i villkor.