• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag gjort något bra för dom som är på väg till Kanarieöarna. Jag har fixat en karta på Google maps med olika bra att ha pluppar för dom som är med husbil här.

Kanarieöarna platser och service

Ser man något fel, eller vill lägga till något. Kontakta mig. En del uppgifter är lite gamla eftersom jag har haft databasen länge.


Skärmklipp 2017-11-17 21.43.02.png
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har vi varit hem till Majzzan i går. Hon kom ju över med husbilen för någon vecka sedan full med flyttboxar och en katt. Nu har hon flyttat in i sin nya lya och bjöd oss på inflyttningskaffe. Vi kom med en kluckande inflyttnings present.

2017-11-19 15.59.17.jpg

2017-11-19 16.57.15.jpg

Full med planer ska hon riva halva lyan och bygga om efter sina egna tankar. Hon var lite ledsen då hon hade massor med kanaler, men alla var på spanska utom CNN. Men det fixade jag.:D Visade hur man kunde få originalspråk (engelska) via fjärren och vips hade hon flera engelska kanaler...

Välkommen Majzzan
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Tack! Trevligt att ni var mina första gäster i nya "holken" :msn_flower: :D

Roligt vara tbx på ön där jag jobbade en del i yngre dár.
Kissen rätt nöjd slippa bo i husbilen hela tiden, blir ganska varmt i den här på ön o jag nöjd med att kunna välja precis som hemma, både fast o rörlig bostad.
IMG_0779.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Kollade priserna på de två överfarterna från Cadiz och Huelva hit till GC. Den kortaste resan från Huelva är konstigt nog den dyraste?

Visa bilaga 131066

Visa bilaga 131067

"..... kortaste resan ......... konstigt nog den dyraste?"

Bäste bror, i husbilsvärlden säger vi, "resan är målet", men i den andra världen så har man andra, lite annorlunda, konstiga prioriteringar och mål. Man till och med är villiga att betala extra för motorvägar, kortare överfarter och restid med färjorna!

Ja, var är världen på väg......:twitcy:

TommyD
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Husbilen ELLEN hörde av sig och ville träffas. Sagt och gjort så tog vi en lunch igår på Faro2 i Maspalomas. Lennart har ju fortfarande sviter efter Kroatien och har hjälp av en krycka. Men han är klart på bättringsvägen. Dom hade gått en mil alldeles nyligen. Det gör jag inte ens utan krycka.:confused:

Vart fall! Alltid lika kul att träffa husbilsvänner.

2017-11-25 15.20.30.jpg

2017-11-25 15.20.12.jpg

Vi lyxade oss med en tonfiskfilé som var mycket bra. Säkert 300 gram.

2017-11-25 15.40.05.jpg

Trevligt men dom är ju här i lägenhet till våren dom oxå, så vi stöter nog på varandra snart igen. Utanför hade en tysk husbil parkerat på Buss parkeringen. Onödigt! Det fanns massor av andra platser. Retar bara upp folk i onödan.

2017-11-25 17.43.19.jpg

Igår kom regnet vid midnatt för första gången sedan mars. Strilade nog i en hel timme. Skulle behöva komma mycket mer. Vattenreservoarerna är nästan helt tomma uppe i bergen.

2017-11-26 00.29.15.jpg

Man har haft mycket att göra. Så mycket att det är svårt att hinna med Boulen, pokern och annat. Kommer nya vänner till ön hela tiden, samt att jag har jobbat som statist i en dansk långfilm som spelas in på ön. Sista veckan blev det 24 timmar. Jag har varit son, pappa, reparatör, barkund, trampbåts kapten ute på Atlanten, Sovit i solstol (2 timmar i stekande sol utan att röra mig puh!)

2017-11-09 16.35.34.jpg

Idag är det som vanligt. Dags att knata ner till poolen och skriva lite mer på boken...
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu är det många husbilar här på GC. Dom står lite här och där. En idiot till fransman hade ställt sig på en strandparkering i Playa del Ingles (Av de Granada) på tvären och blockerat fyra parkeringar. Mycket onödigt, det är bara att reta folk. Tutade runt på väg till apoteket och tog ett kort på parkeringen vid ödetomten nära Pricipado. Där står dom lagligt i varje fall.

2017-12-07 14.54.51.jpg

Lenmar skickade ett meddelande till mig för någon vecka sedan och ville att vi skulle ha en HBK träff. Vi kom fram till att 26 januari blir bra. Den ska vi ha på Pepés Bogega. Skulle egentligen ha den lite tidigare, men då är jag på semester i Teneriffa.:p: Pratade med Pepés att mer än 25 blir svårt. Ok! 27 ska vi väl lyckas klämma in sa Anita, Pepés fru. Vi är redan nu runt 20. Vissa kommer med bil, medan andra bara råkar vara här ändå.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t106878/

Blev sen pokerkväll i går på Skandinaviska klubben, så jag fick släpa upp mig i ottan till den tidiga Boulen kl 1000. Idag gick det inte så bra, men jag har faktiskt haft ett bra flyt under hösten och lärt mig skjuta. :)

2017-11-16 13.17.20.jpg

Gick in på apoteket och köpte en influensaspruta för 7,66 € receptfritt, för att sedan åka hem till Max M (Marocko Max) på Los Arcos. Han tog genast fram lämpliga tillbehör för kommande sjukvårdsinsats. Hans fru som har adekvat utbildning körde bara in sprutan, utan större finess. Då får vi hoppas att jag slipper influensan denna säsong.:confused:

2017-12-07 15.04.38.jpg

Gjorde en enkel raclette på balkongen vid kvällskvisten. Ett härligt sätt att laga mat gemensamt ute.

2017-12-07 18.09.21.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Åkte runt häromdagen och kollade på nya husbilar här på Gran Canaria. Det finns svenska bilar här, men jag har bara sett tyskar, fransmän, österrikare, schweizare och massor av canarier/spanjorer.

2017-12-10 13.39.35.jpg

I hamnen i Arguineguin är det som vanligt massor av bilar.

2017-12-10 14.34.45.jpg

2017-12-10 14.35.32.jpg

Även längs GC-500 står det husbilar vid varje strandparkering.

En svensk bil sms:ade mig om tips på camping. Han står nu på Camping El Pernillo.

Åkte förbi Vivo här i San Agustin. Visst är det en cool vovve?

2017-12-11 16.39.08.jpg

Den här bilden tog jag igår på väg till Skandinaviska baren.

2017-12-11 19.26.54.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Idag är det en spännande dag. Vi åkte ut från Sweden 15 augusti till Rostock. Det har med andra ord gått 4 månader och 1 dag. Jag har ju Telia och förväntar mig att Internet ska gå ner eller börja kosta pengar efter 4 månader.

Enl Telias nya regler fr.o.m 18 sept ska man bara kunna surfa 4 månader och sedan få en varning som extremanvändare.


Eller kan det vara 18/1-2018 ??? 4 månader efter regeländringen? :confused:

DA2011-196058-TeliaInside1994_Teliaskylt.jpg
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

På Teliafronten intet nytt. Det tuffar på som vanligt. Inga varningsmeddelanden och Internet fungerar som vanligt.:)

Vilken chock igår. Min Jappe som jag har stridigt med här på forumet med glimten i ögat har trillat av pinn. Många vinflaskor har vi delat. Jag utbildat honom i Genever oxå. En vecka var han "hustruvakt" åt mig när jag var tvungen att åka hem och jobba när frugan var kvar i Santa Pola. Frugan hade sällskap hela veckan och kunde inte gå många meter utan att detektiv Jappe slöt sällskap:). Många djupa diskussioner har det varit in på småtimmarna. Hjärnan var skarp bakom pennan.

Men ett bättre ställa att sluta sina dar för Jappe är nog svårt att hitta. På Bahia i Santa Pola hade Jappe många vänner runt i kring sig.

Kommer att sakna dig.

Författare
Jan Piening

Vila i Frid kamrat

cykeljappe-735158.jpg

Ralph & Louise


Igår fick vi även oväntat besök. Ann & Leif dök förbi här på GC utan sin Kabe. Det blev en snabbfika.

2017-12-17 13.35.04.jpg
 
Toppen