Det är nästan alltid så när jag skall laga något på en bil.... jag skruvar ner allt som jag kan tänka har med felet att göra.... för att sen inse att jag kanske skall kolla säkringen

... samma sak hände här jag trodde felet låg runt vindtorkar motorn.... och när jag förstod att allt fungerar där perfekt så letade jag efter var mer kan problem uppstå med vidrutetorkaren...
så jag kastade blicken på axlarna som torkabladen sitter på.... de gick inte att rubbba... i ena axeln fanns ingen o-ring och i den andre var o-ringen kass.... så det är inte konstigt att axlarna har rostat fast.. men efter en massa jobb och smort in dem med vattenavstötande fett så hoppas jag de kommer att fungera ett tag till.... i vart fall tills jag får tag på nya o-ringar... jag blev precis färdig .... tills att himlen öppnade sig och det vräker ner nu...
vi är just nu i Kroatien vid floden Gaka nära Otočac... flugfiske gäller här och det kostar 35.-€ om dagen.... så till dessa priser så tittar jag bara på.

...
Och tack för tippsen, det känns alltid bra att få tipps här på Hbk hur man kan lösa problemen.... även om jag fokuserade på fel sak..
Visa bilaga 155898 Visa bilaga 155899 Visa bilaga 155900 Visa bilaga 155901