• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var sitter v.pumpen

F

F.d. 55436

Guest
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: Glob car. Camp scout
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2.8jtd 150 hk
Årsmodell Chassie: 2013
Husbilsfabrikat: Pössl
Husbilsmodell: Glob car camp scout
Husbilstyp: Van
Årsmodell Husbil: 2014
Ämnesområde: Färskvatten
Var sitter v.pumpen i bodelen Har slutat att leverera vatten.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
I färskvattentanken brukar en dränkbar pump sitta. Kolla säkringar, 12 V fram till pumpen och om den surrar? Du går kolla bak i bilen på ena sidan där du troligen har tanken. Skruva av det stor locket och kolla. Pumparna kan gå sönder om de går torra, strömbrytare på och inget vatten i tanken. Min Globecar har ingen separat brytare för vattenpumpen. En annan riskfaktor är sönderfrysning.
 

Kullamannen

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
24311
Medlemskap
2024
I vår förra husbil hände detta, och det var slangen som är ansluten till vattenpumpen som hoppat av. Det var lite pilligt att med en hand i tankens botten trä på den igen, men det löste sig. Det är alltid skönt när det inte ligger något allvarligt bakom problem som uppstår...
 
F

F.d. 55436

Guest
KalleiViken skrev:
I färskvattentanken brukar en dränkbar pump sitta. Kolla säkringar, 12 V fram till pumpen och om den surrar? Du går kolla bak i bilen på ena sidan där du troligen har tanken. Skruva av det stor locket och kolla. Pumparna kan gå sönder om de går torra, strömbrytare på och inget vatten i tanken. Min Globecar har ingen separat brytare för vattenpumpen. En annan riskfaktor är sönderfrysning.
 
F

F.d. 55436

Guest
Tack. Har hittat den och den var kass. Alltså inga mellankablar som kan vara svåra att hitta. Skakade troligtvis sönder i norra Skottland. Dåliga vägar!!
 
Toppen