• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

F

F.d. 3285

Guest
I sommar träffade vi ett par som av ett 50-tal dygn ute på vägarna i Sverige endast stått på camping två nätter. För att tömma toa och gråvatten, fylla vatten samt även duscha har de utnyttjat möjligheten att besöka campingar och frågat om kostnad för tömma, fylla och duscha. Vilka erfarenheter har ni, hur ser campingvärdarna på detta, vad är rimligt att betala? Onekligen kan man spara en hel del pengar som kan användas till annat - kanske trevliga restaurangbesök...

B534markis.jpg
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

Vi gjorde detta på Lerums camping utanför Gbg!
Jag gick till receptionen och berättade att vi legat ute i flera dagar och nu skulle vi besöka en släkting och ställa husbilen på deras parkering därför behövde jag tömma dasset och fylla färskvatten. "Jag betalar naturligtvis".
Inga problem tyckte dom, "Det kostar inget, tuta när du vill in så öppnar vi bommen", var enda kommentaren.
Första gången jag gjort på detta viset och visst blir man positiv till sinnes efter ett sådant bemötande.:yes:
 
F

F.d. 14604

Guest
Sv: Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

Vi har varit ute hela sommaren men bara utnyttjat några campingplatsnätter av ren bekvämlighet :spinny:
Det finns ett flertal rastplatser som har latrintömmning och vatten så egentligen behöver man inte campingplatser om man gillar fricamping. Latrinen måste vi tömma var 4:dag men det beror nog på att vi är 2 eller fler tjejer som utnyttjar bilen. Bra information om rastplatser finns i detta forum under Husbilsplater.;)
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

Har också varit ute från maj månad tills nu i augusti med korta avbrot,men inte varit nån gång på camping.Strömen har man på taket i form av solcel och latrin kostar 0,50€ att töma .:yes:
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

Vi gör också som Loomis, kör in till en camping och ber att få tömma tankarna. Har aldrig blivit nekad, för det mesta är det kostnadsfritt. Som mest har vi betalat 40 kr.
Är man utomlands är det lite lättare, där finns det gott om serviceställen för husbilar. Sverige är tyvärr ett U-land på detta område. Varken vägverket eller kommunerna tycks ha fått ögonen för problemet. Jag är rädd för att mycket "skit" hamnar i naturen för att det är så dåligt ordnat.
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Utnyttja campingar för att endast tömma o fylla

Hej..
Har också varit ute med husbilen hela sommaren..kanske stått på camping 4-5 ggr sen 26 maj---finns så många bra rastplatser med latrin o vatten i hela sverige...gäller bara att hitta dom..inga problem..och i nödfall har vi också frågat på campingar och det är inga problem att få tömma latrin,gråvatten o fylla på vatten..dom är verkligen hyggliga..:wink: så inte behöver man åka in o campa på en camping för att få göra detta..fråga bara lite snällt så brukar det inte alls vara några problem..:twitcy:

Soliga Dalalhälsningar från Lotta & Stefan..som håller på o packar in inför helgen..vi kankse ses på vägen..:D
 
Senast ändrad:
Toppen