• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppköpare

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Jag brukar kolla företag på allabolag.se


Båt & Husbil Stockholm AB ORG.NR: 556400-3100
BOLAGSFORM: Aktiebolag
Bolagsöversikt
Befattningshavare
Verksamhet & Status
Bokslut & Nyckeltal
Kreditupplysning UC
Årsredovisning (PDF)


allabolag.se Finans
Vi kan hjälpa dig med..
Factoring
Leasing
Företagslån
+ Läs mer
I samarbete med Corpia AB


allabolag.se Bilar
Information om tjänstebil
Tjänstebilar
Bilfinansiering
Miljöbilar
Nyheter
+ Mer
I samarbete med Ynnor


allabolag.se Offert
Jämför offerter från företag
Bokföringshjälp
Kontorsstädning
Webbdesign
Jurist
+ Visa fler...
I samarbete med ServiceFinde

Ordinarie ledamot: Taikumer, Dragan Sav-Antoni Pierre B
Registreringsår: 1990

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 08-12448850

ADRESS
LÄRJUNGEVÄGEN 6 2TR
136 69 Vendelsö
Stockholms län
Visa på karta
Share on facebook Share on twitter Share on email Share on linkedin More Sharing Services
0

Omsättning Res.e.fin.



2011 2010 2009 2008 2007 »
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Skall ni sälja husbilen så gå inte på någon blåsning genom att dom säljer bilen åt er och ni får pengar senare, mycket senare eller inte alls....

Sälj endast mot kontanter/postväxel men kolla täckningen.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Hmmm

Jag skulle nog fundera både en, två och tre gånger innan jag lämnade in min bil där.

Jag hoppas jag har fel men det ser inte speciellt seriöst ut. Avtalet som finns att ladda ner ser väldigt intressant ut. Ett uppdragsavtal kombinerat med köpeavtal där säljaren faktiskt överlåter bilen helt på förmedlaren mot senare betalning. Förmedlaren är t.o.m benämnd köparen i avtalet.......:wideeyed:
En mystisk klausul finns också som säger att företaget får anlita underkonsulter att bemanna uppdraget.:confused: Man får också byta ut personerna som utför uppdraget som man vill ???
Varför prata om personer i ett avtal med ett företag?
Gissar på att bilarna skall skrivas på "personerna" och inte företaget.

Tryggt!

Som sagt, jag hoppas jag har fel och att jag blir påhoppad av dem som har goda erfarenheter av företaget.
Hellre det än att någon blir lurad på sin bil.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Uppköpare

Skall ni sälja husbilen så gå inte på någon blåsning genom att dom säljer bilen åt er och ni får pengar senare, mycket senare eller inte alls....

Sälj endast mot kontanter/postväxel men kolla täckningen.

Även postväxel finns det vissa möjligheter att manipulera. "Cash is King", insatt på eget konto.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Hmmm

Jag skulle nog fundera både en, två och tre gånger innan jag lämnade in min bil där.

Jag hoppas jag har fel men det ser inte speciellt seriöst ut. Avtalet som finns att ladda ner ser väldigt intressant ut. Ett uppdragsavtal kombinerat med köpeavtal där säljaren faktiskt överlåter bilen helt på förmedlaren mot senare betalning. Förmedlaren är t.o.m benämnd köparen i avtalet.......:wideeyed:
En mystisk klausul finns också som säger att företaget får anlita underkonsulter att bemanna uppdraget.:confused: Man får också byta ut personerna som utför uppdraget som man vill ???
Varför prata om personer i ett avtal med ett företag?
Gissar på att bilarna skall skrivas på "personerna" och inte företaget.

Tryggt!

Som sagt, jag hoppas jag har fel och att jag blir påhoppad av dem som har goda erfarenheter av företaget.
Hellre det än att någon blir lurad på sin bil.

Och telefonerna är oregistrerade kontantkort. Inga namn eller bilder på ägarna etc.

Det är en bluff, akta er!
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Letat i de vanligaste registren och allt är en bluff. Troligen nyköpt AB med bra historia. Inget bokslut lämnat för 2012. Adressuppgifterna går till Martinssons bygg. Längst ned registeruppgifter för domänen med hotmail-adress och oregistrerat telnummer. Sök på efternamnet så hittar ni en del...

Båt & Husbil Stockholm AB - Företagsinformation.jpg
[/ATTACH]
 

Bilagor

  • Kontaktinformation för domän | .SE.jpg
    Kontaktinformation för domän | .SE.jpg
    57,3 KB · Visningar: 13
  • Team Martinsson Bygg AB - 08-124 488 50 | vendelsö | hitta.se.jpg
    Team Martinsson Bygg AB - 08-124 488 50 | vendelsö | hitta.se.jpg
    17,4 KB · Visningar: 912
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Ta och Googla namnen som finns registerade på firman. Det finns mycket att läsa.
De kanske även finns i ett i media välkänt register i Skåne.
 

Sörren

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

När jag annonserade min Husbil på Blocket skrev jag i annonsen att affären göres upp på Bank.

Just med tanke på att även postvxl-ar kan det myglas med. Det vart heller inga skojare som ringde.
Köparen o jag gjorde senare upp affären på banken där de kollade hans leg o mitt givetvis som postvxl var utställd till. Banken kollade även att bägges körkort var ok på deras data.

Bankpojken sa att det var praxis när det var så stora summor. :wideeyed::wideeyed:
 
Senast ändrad:

alfan

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vålberg
HBK-Nr
3117
Medlemskap
2024
Sv: Uppköpare

Sälj inte husbilen på detta sätt, pengar insatta på bank.
Har en granne som blev blåst av en firma i Stockholm, de hade tagit
en seriös firmas namn och använt. Han levererade husbilen till Sthlm
men den skulle inte till en firma utan affären gjordes upp i en hamn
någonstans. Han lämnade bilen och blev lovad pengar på sitt bankkonto
om några dagar. Han fick naturligtvis inte några pengar. han gjorde polis-
anmälan och mer därtill. Han lyckades till slut spåra bilen till en auktionsfirma
i Ukraina, där står den med svenska reg.skyltar tydligt på bild.
Sannolikheten att han skall få sin bil tillbaka är nog väldigt liten.
Så se upp med uppköpare i denna kategori!!!!!
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Uppköpare

1979, som 18-åring med nytt körkort och en gammal Volvo blev jag lurad av en som hette just Taikumer, törs nästan lova att han hette Tony i förnamn också, men där kan jag komma ihåg fel. I Stockholm var det.

Jag kom inte riktigt ihåg hur han lurade mig men jag lovades (mycket) pengar inom några dagar och jag gick med på det då, helt otroligt vad naiv man har varit.

I vilket fall så ringde det på telefonen någon natt senare. Det var polisen som undrade varför en viss Taikumer körde min bil. Jag hade då redan förstått att jag var lurad så jag förklarade för polisen och hur det gått till.
Han tyckte då att jag skulle ta mig till dem på en gång och de gav helt enkelt tillbaka bilen till mig på en gång Så där klarade jag mig som tur var.
 
Toppen