TV som extra bildskärm

Tråd startad i 'Fotohörnan' av Jappe, 24 Maj 2017.

1. Jappe

Jappe FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661
    Min fina extraskärm har havererat; inga röda färger längre! Bara blågrå sörja. Jag försökte på alla sätt och vis att få hela spektrat att återuppstå men det var omöjligt. En död skärm är tydligen en död skärm. Det är bara att ge upp och bege sig på shoppingrunda igen. Slug som jag trodde mig vara så köpte jag en Andersson TV med samma upplösning som min tidigare "fotoskärm".

Det är fullständigt omöjligt att använda den här TV-skärmen som extra skärm! Hur jag än försöker med med alla till buds stående inställningsmedelsmöjligheter så blir det "inge bra". Blir det att krypa till korset och återgå till verkligheten: TV-SKÄRM DUGER INTE SOM FOTOSKÄRM??

Eller?

Jappe

2. 4 JO

4 JO HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    19057
    Sv: TV som extra bildskärm

Att den röda färgen försvinner brukar vara ett tecken på kabeln eller kontakterna är felande. Kan vara så enkelt att ett av stiften i kontakten vikt sig och inte hamnar där den ska.

Marianne & Ranko och Jappe gillar detta.
  3. UssisLeif

UssisLeif FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    M
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    22796
    Sv: TV som extra bildskärm

En TV-skärm saknar ofta några hundratusen färgnyanser jämfört med en datorskärm som klarar sRGB, web-standard, eller helst AdobeRGB, utskriftstandard, i färgomfång.

Köpte nyligen en 12V tvskärm för ca 2000:- med HD-upplösning för att testa redigera bilder på. Tyvärr ingen bra skärm för fotoredigering. Försökte färgprofilera den men det hjälpte inte.

Det slutade med att jag installerade min färgprofilerade sRGB-skärm i husbilen för att se vad jag överhuvudtaget höll på med under bildredigeringen. Tyvärr går denna bara på 220V så det är bara att starta elverket...

Senast ändrad: 24 Maj 2017
    Jappe och SirMcLain gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.