• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätta husbilen i Altea, Costa Blanca

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Häromdagen ringde Bengt Åslev, HBK's egen "Lundsholm" och berättade att man var i antågande.

Men bilen var väldigt smutsig, efter eländigt väder på resan från Sverige ner till Spanien och Bengt ville få bilen tvättad. De manuella tvättar jag känner till i området ligger alla i garage, omöjligt för en husbil att komma in.

Då tänkte jag på den automattvätt som vi brukar använda för vår pb1 och den mycket serviceminded killen som sköter den.

Åkte över och kollade med honom, visst kunde han hjälpa till med det när slutade sitt pass. Det finns nämligen en plats på självtvätten som inte har tak där husbilen kan komma in utan problem.

Så här blev resultatet på Christinas och Bengts bil.

d3ef549e-76fb-4eba-a462-7cb623316484.jpg

Det finns svarta prickar som Moha inte fick bort, enligt Bengt beror det på att fettavlösningen som finns i Spanien inte är lika stark som de som finns på den svenska marknaden. Därför rekommenderar Bengt att om man har en väldigt smutsig bil, skall man ta med fettlösare från Sverige.

IMG_3353.JPG IMG_3356.JPG

Bengt betalade 30 Euros, det inkluderar de 8 - 10 Euro som automaten kostar för kemikalier och vatten.

Moha erbjuder att tvätta våra bilar för det priset för bilar upp till runt 7 meter, större bilar lite mera.

Om du är intresserad, kontakta mig så kollar jag med Moha, när det passar.

TommyD
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
...och på vägen till Moha’s tvättomat så lyckas Tommy leverera den länge efterlängtade 2019 års kallpressade olivoljan till undertecknad. Synd bara att vi inte hann bjuda honom på fantastiska creppes gräddade i den finaste olivoljan från trakten. Men, men, det går flera tåg... Tack Tommy!
/ranko
 

fiwo

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norge
HBK-Nr
17560
Medlemskap
2022
Bengt betalade 30 Euros, det inkluderar de 8 - 10 Euro som automaten kostar för kemikalier och vatten.
Moha erbjuder att tvätta våra bilar för det priset för bilar upp till runt 7 meter, större bilar lite mera.
Om du är intresserad, kontakta mig så kollar jag med Moha, när det passar.
TommyD

Hvis alt går bra på turen nedover så kommer jeg til Albir/Altea fredag 18. januar.
Om det er mulig så vil jeg gjerne bestille vask av min bil - Carado T448, delintegrerad på fredag ettermiddag den 18.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hvis alt går bra på turen nedover så kommer jeg til Albir/Altea fredag 18. januar.
Om det er mulig så vil jeg gjerne bestille vask av min bil - Carado T448, delintegrerad på fredag ettermiddag den 18.

Hej igen,

Nu har jag varit över till tvätten och pratat med Moha, som bekräftade att han skulle kunna ta er bil, kl 18.30 på fredag den 18 januari.

Passar tiden, eller föredrar ni på lördag ? Tacksam om du bekräftar så skall jag föra informationen vidare. Ni kan stå över natten gratis alldeles i närheten.

Adressen är Avenida de Benidorm 2, 03590 ALTEA

7A0D6B1E-D052-405F-A027-37AC3A5EF565.jpeg

Där har du även koordinaterna.

Om ni har problem kan du nå mig på mailen eller min spanska mobil; 616 367459, eller den svenska mobilen som har nummer +46 709316366.

Välkomna

TommyD
 

fiwo

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norge
HBK-Nr
17560
Medlemskap
2022
Hej igjen,
Nu har jag varit över till tvätten och pratat med Moha, som bekräftade att han skulle kunna ta er bil, kl 18.30 på fredag den 18 januari.
Passar tiden, eller föredrar ni på lördag ? Tacksam om du bekräftar så skall jag föra informationen vidare. Ni kan stå över natten gratis alldeles i närheten.
Adressen är Avenida de Benidorm 2, 03590 ALTEA

Beklager seint svar - er på ferje Gbg-Kiel.
Kommer til Camping Raco på fredag så spøsmålet er når Moha evt. kan ta jobben på lørdag.
Hvis han kan på lørdag formiddag så går det bra, ellers så vil jeg gjerne ha timen kl 18.30 på fredag.
Takk igjen for masse hjelp! :) :)
Mvh Finn
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Då föreslår jag att ni tvättar bilen 18.30 på fredag och sedan checkar in på El Raco, kopplar upp er mot vatten, avlopp och el, med en nytvättad bil.... och njuter av vårt vackra väder!

Var snäll och bekräfta och mycket välkomna till mycket vackert väder....idag hade vi sol, klarblå himmel och 19 grader i skuggan.

TommyD
 

fiwo

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norge
HBK-Nr
17560
Medlemskap
2022
Då föreslår jag att ni tvättar bilen 18.30 på fredag och sedan checkar in på El Raco, kopplar upp er mot vatten, avlopp och el, med en nytvättad bil.... och njuter av vårt vackra väder!
Var snäll och bekräfta och mycket välkomna till mycket vackert väder....idag hade vi sol, klarblå himmel och 19 grader i skuggan.
TommyD

Da tar jeg timen kl 18.30 på fredag! :)
Har kjørt gjennom mye av Tyskland i dag - fra Kiel til Bad Durkheim, og det har vært grått og regn nesten hele dagen - og kun 6 grader.
Skal bli godt å komme ned til varmen! :)
Takk igjen for all hjelp!!
Mvh Finn
 
Senast ändrad:

fiwo

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norge
HBK-Nr
17560
Medlemskap
2022
Hei igjen, Tommy.
Det er snart tid for hjemreise fra camping Raco, er det fortsatt mulig å vaske hos Moha - og kan han vaske tak også?
Hvis mulig så ønsker jeg tirsdag 10. mars.
Mvh Finn
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Fin bild, ser ut att vara tagen i gamla stan. Kanske bara en bit nedanför restaurangen Crown of India? De har för övrigt fantastiskt god indisk mat.

Ja, vårt hus är en del av den gamla ringmuren i gamla stan, alldeles nedanför kyrkan och Crown of India.

Vi håller med, vi älskar den indiska maten, som vi f.ö. planerar ska bli vår söndagsmiddag imorgon.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hei igjen, Tommy.
Det er snart tid for hjemreise fra camping Raco, er det fortsatt mulig å vaske hos Moha - og kan han vaske tak også?
Hvis mulig så ønsker jeg tirsdag 10. mars.
Mvh Finn

Nu fick jag tag i Moha, han är i Marocko på semester, men tillbaka i nästa vecka.

Han väntar på er kl 18.30 på tisdag den 10 mars, med både tvättborsten, hink och stege för att fixa taket.

TommyD
 

fiwo

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norge
HBK-Nr
17560
Medlemskap
2022
Fantastisk, det er veldig bra!
Vet du hva prisen er nå - han vil sikkert ha kontanter?
Mvh Finn
 
Toppen