• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätt!

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Tvätt!

Tricket har stått i manualen till Landrover sedan de började sälja till civila efter WW2!

Men ibland behöver man återuppfinna hjulet. :p
 
Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt!

Men skvalpar det tillräckligt på asfaltvägarna eller måste det skumpa för att tvätta rent?:confused:
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Tvätt!

Va avancert har ingen anning vad detta går utt på.
Jag började att tvätta på detta sättet 1984 när vi var på våran första Marocko resa som blev efterfulgt av många resor till detta härliga land vår det var trevligt att fricampa skölja sin tvätt och hänga upp den. Att leva är att resa. MVH gurli
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Tvätt!

Efter att ha skådat en 20L genomskinlig plastreservdunk bakom hytten
på en trafikljusstoppad Scaniabil så vet jag numera att det är en kom-
bination av väg- och motor-vibrationer som får tvättvattnet att genom-
tränga kläderna.

Jädrar vad den dieseloljan skvimpade inne i dunken! :rolleyes:
 
F

F.d. 5110

Guest
Sv: Tvätt!

I affären som säljer tingestar för vinberedning....

En helt tät hink med lock, visserligen ofta utrustad med ett hål för jäsröret men det går ju att plugga igen.. Kanske lite stor att ha med.

Lasse
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt!

I affären som säljer tingestar för vinberedning....

En helt tät hink med lock, visserligen ofta utrustad med ett hål för jäsröret men det går ju att plugga igen.. Kanske lite stor att ha med.

Lasse

Jag gjorde som ni sa, tog vinhinken, i med kläder och tvättmedel och ut på vägen
Kläderna blev alldeles röda och svartvinbärsvinet som precis mognat smakade pyton. Jag fick slå ut alltihop. SNYFT!
:swoon:
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Tvätt!

Kom igen!det är väl bara sund fornuft.
Har åkt ut med husbil sammenlagt 5 år och åkar fortfarende, såååå nogon erfarenhet har man fåt på vägen.
Ha det bra alla som läsar detta ta hem tvätten, då är problemen löst, men jag kunne inte det då vi var ute for länge.
MVH Gurli
icon12.gif
 
F

F.d. 12164

Guest
Sv: Tvätt!

Kom igen!det är väl bara sund fornuft.
Har åkt ut med husbil sammenlagt 5 år och åkar fortfarende, såååå nogon erfarenhet har man fåt på vägen.
Ha det bra alla som läsar detta ta hem tvätten, då är problemen löst, men jag kunne inte det då vi var ute for länge.
MVH Gurli
icon12.gif
Hej
När jag åkte husvagn hade jag hinken i gasolkofferten, det fungerade utmärkt
Janne
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tvätt!

Det finnes endel hinker med skrulokk, en passe stor slik med vatn og vaskemiddel for kaldvask. Putte tøyet i om morgenen før en kjører og skyll opp om kvelden, renere blir det ikke med den type vaskemiddel.

Hinkene selges der det selges utstyr for vannsport - brukes i kano/kajakk for matvarer som skal holdes tørre.
 
Toppen