• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig Magnetventil till toa - Vinkorken hjälpte oss :)

Hobby65TL

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
18788
Medlemskap
2024
Är just nu på resa i Moseldalen och fick problem med att det droppade vatten i utrymmet för toakasseten. Efter lite letande i olika inlägg här i forumet och några telefonsamtal kom jag fram till att det är magnetventilen till spolningen som läcker. Några timmars oro över att behöva avbryta semestern och ta oss hem igen för reparation kom jag på en tillfällig lösning. Kapade av vattenslangen till toaletten, karvade lite i en kork från en flaska Moselvin så den passade i slangen och drog sedan en slangklämma runt om.

Nu kan vi fortsätta vår semester. Spolningen i toaletten sköter vi med en kastrull vatten.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 9

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Trasig Magnetventil till toa - Vinkorken hjälpte oss :)

Bättre brödlös än rådlös stämmer ofta.
Hade själv samma problem för ett tag sedan, löste det med hjälp av ett rundjärn som är till för stöttorna bak på bilen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Trasig Magnetventil till toa - Vinkorken hjälpte oss :)

Är just nu på resa i Moseldalen och fick problem med att det droppade vatten i utrymmet för toakasseten. Efter lite letande i olika inlägg här i forumet och några telefonsamtal kom jag fram till att det är magnetventilen till spolningen som läcker. Några timmars oro över att behöva avbryta semestern och ta oss hem igen för reparation kom jag på en tillfällig lösning. Kapade av vattenslangen till toaletten, karvade lite i en kork från en flaska Moselvin så den passade i slangen och drog sedan en slangklämma runt om.

Nu kan vi fortsätta vår semester. Spolningen i toaletten sköter vi med en kastrull vatten.

Likadant för oss när vi var i Carcassone i fjol o hade 3v kvar. Maken pluggade slangen, men inte med kork utan ngt som fanns i verktygslådan. Vi spolade med såpavatten i en sprayflaska. Funkade det med. Magnetventilen köptes på hemvägen o maken bytte den själv. Fortsatt trevlig semester på er.

//Sylvia
 
Toppen