• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toatömning Karlstad

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Toatömning Karlstad

Det är ju en ny rastplats på G vid nya motorvägen vid Sörmon, kanske möjligt att påverka att den anpassas?

Mejeriet är ju lite stängda grindar o småbökigt. Jag har själv varit där o rekat några gånger. Karet brukar stå där, men ibland står det parkerade bilar över locket.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Toatömning Karlstad

Det blev lite Google. Men som vanligt en rätt gammal bild.
Röda krysset är kuren där karet med slang fanns när jag var där.
Gårdsplanen är nu full med nya svarta asfaltgångar kors och tvärs.
Jag tror det stod rätt många bilar placerade som den ensamma vita mot staketet när jag var där.


Visa bilaga 114721

M.v.h. JANKRO.

Just vid krysset låg ju vagnen med slang. Denna var som jag skrev ingärdad av ett portabelt staket. Det var innanför det som jag ryckte i de enda lock jag kunde se. Jag gick naturligtvis inte ner till staketet, där jag nu förstår att hålet för tömning skulle varit.
Tack JANKRO för utförlig förklaring. Toan klarade sig utan tömning till vi kom hem till Mariestad i kväll.
Bengt
PS. Karlstad är ju annars fantastisk kommun som upplåter stor del av Mariebergsskogens parkering som husbilparkering. Det var många där i natt och under dagen. Besökare o parkbesökare fick idag plats med sina personbilar, men vad händer när de inte får plats längre? DS.
 
Toppen