• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tankgivare diesel

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Tankgivaren till dieseln har börjat krångla. Mätaren fungerar ner till 3/4 tank men sen börjar den leva rövare. Den flyttar sig från full tank til tom tank & allt där emellan. Kan det vara dålig kontakt eller är det armaturen med givaren som är kass? Har någon varit ute för detta & vad var det för fel den gången?

Bennie
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Tankgivare diesel

Pöva med att lossa + polen en stund det hjälpte på en -05 en gång.

Leif
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Tankgivare diesel

Det kan samlas damm och fukt på ovansidan av tanken där tankarmaturen sitter monterad.
Jag hade liknande problem på förra bilen.
Jag öppnade en lucka i golvet över tanken och rengjorde kabelskorna till kablarna.
Sen fungerade det igen.
Det är möjligt att de kan va en lösning.

Krister
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tankgivare diesel

Ja, så har jag också tänkt att göra. Jag har också en lucka i golvet framför förarstolen. Hjälper inte detta får jag plocka ur armaturen & mäta motståndet. Hoppas det räcker med detta annars blir det genast besvärligare.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Bilderna som jag har lagt in har tydligen försvunnit så jag försöker igen.

T100_3748.JPG 100_3749.JPG ankgivaren till dieseln har börjat krångla. Mätaren fungerar ner till 3/4 tank men sen börjar den leva rövare. Den flyttar sig från full tank til tom tank & allt där emellan. Kan det vara dålig kontakt eller är det armaturen med givaren som är kass? Har någon varit ute för detta & vad var det för fel den gången?
Det jag har gjort är att jag har kopplat bort batteriet men det hjälpte inte.
 
Senast ändrad:
Toppen