• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sysslebäck och Orsa förslag?

S

StorDansk

Guest
Hej vänner, tänkte mig en tur senare i juli månad till Värmland och Dalsland, förslagsvis Sysslebäck och Orsa då det ska ska vara väldigt vackert i de trakterna, tar tacksamt emot förslag på camping och vackra platser att besöka.
Krav på god standard då jag kommer ha en lätt handikappad person med mig!
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Orsa camping är toppen med butik, bra duschar, tvättstug...ja helt enkelt bekvämt. Björnparken är ett måste och handikapsanpassad. På toppen finns en bra resturang.
 
F

F.d. 55397

Guest
Även i Sysslebäck finns en fin camping.

När du kommer söderifrån är Rv62 genom Fryksdalen eller E45 genom Fryksdalen alternativen, jag skulle välja E45, endera hela vägen till Värnäs eller "ta rakt" i Vägsjöfors över Vitsand-Bograngen mot Sysslebäck. Eller om ni kommer via 172'an Årjäng-Arvika så är Gunnarskog-Gräsmark eller ta 61'an o åkaöver Fryksdalshöjden vid Finnebäck alternativen. (Jag åker hellre 172 genom Dalsland än E45)

Mellan Sysslebäck och Orsa finns alternativen att åka ner mot Värnäs o ta E45 via Malung, Johannisholm, Mora eller att fortsätta 62'an norrut o via Norge och Sälen mot Orsa. Den senare smalare väg men vackrare tycker jag.

Med västliga alternativen norrut så kan Rv26 vara "basen" söderut.

Att åka runt Siljan via Rättvik-Tällberg-Leksand är fint, endera mot Dala-Järna o Vansbro eller via Borlänge o sen mot Örebro, jag tycker Rv26 är finare att åka.

Finns förutom vyerna mycket som passeras efter vägarna, men det beror på intresse också!

Fina campingar finns i Gustavsfors, Årjäng, Arvika o Sunne. Eller Säffle, Skutberget/Bomstad om ni åker via Karlstad
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen