• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spansk TV engelskt tal

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Kul när man lär något nytt , detta hade jag ingen aning om. Det går många filmer på Spansk Tv varje kväll , de flesta är utländska och dubbade till spanska.

Nu har jag lärt mig att man nästan alltid kan ställa om tv-ljudet till originalspråk och detta blir för de flesta det mer begripliga språket engelska.

Varför har jag inte känt till detta tidigare??? Det fungerar , jag har testat på min moderna TV!!!!
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Spansk TV engelskt tal

Måste man söka efter ljudkanalen på originalspråk eller hur gör man rent praktiskt?
Vi har inte använt TVn än trots att vi varit här i en och en halv månad.
Men nu kanske det blir ändring.
//W
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Spansk TV engelskt tal

På min TV har jag en meny där man kan ändra ljudet från det som sänds till ett annat (original ) språk. Byter jag kanal och hittar en ny film som jag vill titta/lyssna på så får jag ställa in språket på nytt.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Spansk TV engelskt tal

Provade på min andra lilla TV också , det fungerade. fantastiskt med nya digitala tekniken.
nu är bara frågan vilka andra länder som sänder filmer dubbade och med originalspråk.
Skulle vara kul att veta hur det fungerar i Frankrike och Tyskland som exempel.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Spansk TV engelskt tal

Det är som med allt Olika på olika aparater

En del ganska få aparater kan man ställi in detta i menyn och lagra i minnet.
Dom flesta TV aparater Samsung LG måste man trycka på ljudknappen och välja UND originalspråket. Byter man kanal så återställs ljudet till Spaska igen .
Samma gäller för textning.
 
Toppen