1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

SOLID Vägassistans

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av F.d. 4424, 6 Juli 2009.

1. F.d. 4424

F.d. 4424 Guest

Jag fick ett erbjudande mrd posten om vägassistansförsäkring från SOLID Försäkringar. Som tur var hade jag svårt att läsa texten på baksidan då den var i för liten skrift. Gick in på Solids hemsida och fann vid jämförelse att villkoren inte alls stämde överens. Ringde Solid frågade viket som gällde, det som stod på försäkringsbrevet eller det som stod på nätet. Till saken hör att husbilen väger över 3,5 ton. Flickan som svarade gick ifrån ett par gånger och kom tillbaks med olika förklaringar. Slutbeskedet var att "vi har inga försäkringar för din bil, det har blivit ett felutskick. Tack för du ringde . Adjö!"
    Är det fler som fått detta erbjudande från SOLID? Jag blev väldigt snabbt avhyst från att ställa fler frågor, tycker att det luktar lite skumt.

Kalle 320

Bo 369, Farmor Anita och Calle Bonath gillar detta.
  2. Kjell Anders

Kjell Anders HBK Medlem

Kommun:
    Höör
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    23
    Sv: SOLID Vägassistans

Allå!

Konstigt Kalle.
    Jag fick detta erbjudande för någon månad sedan och ringde då å frågade samma saker som Du. Fick besked allt var ok fast vår bil har en totalvikt på 9500 kg. Hade vi fått erbjudandet gällde det om jag betalade 295:- vilket gjordes för någon vecka sedan.

Jag tyckte det var ett bra erbjudande för det gäller ju i hela västeuropa.

Ha en bra sommar.

Kjell

3. F.d. 4424

F.d. 4424 Guest

Hej Kjell!
    Om du går in på http://www.solidab.se/villkor/SOLID/SAA06.pdf
    och läser så gäller inte försäkringen. För det kan väl inte gälla olika vilkor för samma försäkring.

Kalle 320

4. Kjell Anders

Kjell Anders HBK Medlem

Kommun:
    Höör
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    23

Allå igen Kalle!

Detta gjorde jag innan jag var i kontakt med SOLID, det var därför jag ringde och ifrågasatte.

Beskedet jag fick var: Erbjudandet jag fått gäller om jag betalar, SOLID har reg.nr på min bil och med det får de fram alla uppgifter innan de skickar erbjudandet. Vet ej men jag har ju försäkringsbrevet och betalat enl. anvisningar och de villkor som står på brevet. Ska nog mycke till om SOLID kan frånsäga sig ansvar om jag skulle behöva få assistans någonstans i Västeuropa.

Någon ordning och reda må det väl vara när De tar betalt för en tjänst annars får de väl kontakta mig och förklara sig.

Vänligen Kjell

5. Yvonne och John

Yvonne och John HBK Medlem

Kommun:
    Nynäshamn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    398

hej
    jag har ochså väriet i kontakt med Solid fik till svar at det gällar bara biler under 3,5 ton:confused:

6. Agnej

Agnej FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Ystad
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    214

Verkar vara lita av bondfångeri! Jag fick samma erbjudande (som ser ut som faktura).
    Enligt villkoren på baksidan av erbjudandet gäller försäkringen inte om bilen är äldre än 8 år och ingenting om viktbegränsning! Min är en 96-a!
    Vid koll på deras hemsida står maxålder 15år och max 3500 kg. Jag vågar i alla fall inte lita på detta företag!
    /Agne

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.