1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Skyddsöverdrag till soffor i bodelen

Tråd startad i 'Inredningstips' av Benny56, 12 Juli 2019.

1. Benny56

Benny56 HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18929
    Har nu köpt en ny Adria Coral Plus SLT och tänkte vara lite försiktiga med inredningen. Vi har 2 labbar och en cocker som älskar att åka husbil. Tyvärr följer vissa problem med våra vänner och jag letar nu efter skyddsklädsel för bodelens soffor där bältena finns.
    Jag har kollat in några baksätesskydd från Jula och de får väl duga om ingen annan har nåt bättre förslag.

2. monjok

monjok HBK Medlem

Kommun:
    Säffle
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25141
    Själv köpte vi filtar på Ikea då vi är rädda om dynorna både fram å bak , bara att vika runt , till sätena fram fick vi dock sy om dom lite , plus i kanten är att dom ä billiga å sköna att sitta på

Chippen gillar detta.
  3. Pelle&Lena

Pelle&Lena HBK Medlem

Kommun:
    Gävle
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    570
    Vi använder badlakan på kyrkbänken, lätt att tvätta.
    Framstolarna har vi ullskydd och lägger badlakan ifall hon lägger sig där.
    Tar in på camping om vi behöver tvätta rent.

4. Majzzan

Majzzan HBK Medlem

Kommun:
    Uppsala
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    6691
    Jag tog ett påslakan m trevligt mönster. Bättre än filt som det lättare fastnar hundhår i o enkelt att tvätta.

5. Benny56

Benny56 HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18929
    Vika runt brukar ju inte funka bra. Kanske att sy på en påse upptill som träs över nackstöden?
    Kanske Julas Baksätesskydd är enklast och billigast? Jag har inget krav på utseendet..

6. Benny56

Benny56 HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    18929
    Ja ett resåröverkast kan nog fixa det, men med blöta hundar är det nog inte optimalt...

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.