• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sex nya tömningsplatser i Ljusdal

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Tips om tömningsplatser i Ljusdal.
Från SVT Gävle Dala idag.
Kanske skall be om en karta med dessa platser så vi hittar dit.
"Miljövänligt och kostnadseffektivt" :cool:
// Janne

Kommunen tömmer byns avloppsvatten rätt ner i en grop

Byborna är kritiska till den så kallade slamlagunen Det är en stank av avlopp och avföring
Publicerad 8 oktober 2013 - 08:26 – Uppdaterad 8 oktober 2013 - 08:27

I skogen strax utanför Rullbo i Ljusdals kommun, bara någon kilometer från Hamra nationalpark
finns en grop där Ljusdals kommuns slambilar nyligen tömt ut avfall. Här har Ljusdals kommun tömt slam i flera decennier.
Men byborna är kritiska till en så kallad slam-lagun strax utanför byn.
-Det är skandal, anser jag. Tittar folk så finns det nog sådana här gropar lite överallt, säger bybon Bo Halvarsson.

Det här är en av sex så kallade "slamlaguner" i kommunen som det finns tillstånd för.
Efter att ha tömt hushållens avloppsbrunnar är det här enligt Ljusdals Energi det mest miljövänliga och kostnadseffeektiva
sättet att ta hand om avfallet, när avståndet till ett reningsverk är långt.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Sex nya tömningsplatser i Ljusdal

Ja herre j----r då är det bortkastat arbete att hitta tömningsplatser förse er med spade och gräv en grop.
Olle.
Ps ta de med en nypa.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Sex nya tömningsplatser i Ljusdal

Jaha , och så tvingar dom oss som bor på landet att bygga infilrationsanläggningar!!!! min kostade 40,000 tusen,+byte var 15 år, vad säger Miljönissarna i Ljusdal månntro?????
 
Toppen