• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Serviceverkstad ALDE i Västeråstrakten...

F

F.d. 2128

Guest
:confused:

Jag har ägnat några dagar åt att försöka förstå och felsöka på vårt vattenburna värmesystem, ALDE Compact 3000, utan vidare framgång. Cirkulationspumpen har jag bytt, eftersom den inte fungerade som den skulle. Vätskan som går ut i systemet är inte mer än ljummet och nu när det är - 14 grader ute får jag bara ca 0 grader i husbilen.

Kan någon på forumet tipsa om serviceverkstäder i Västeråstrakten som kan felsöka och sedemera reparera ett ALDE Compact 3000 värmesystem?

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få?
Inget vidare kul att fixa i husbilen i minusgrader...

/Henrik
PS Bürstner 747-2 ägare... DS
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Serviceverkstad ALDE i Västeråstrakten...

Mer info!

Jag har nu inköpt en st 2,5 mm2 10 meter lång kabel och har för stunden ca 218 V i uttaget (belastat)! Kabeln verkade göra mycket för att minska spänningsfallet. Vidare har jag beställt en vintervägg från en tapetserare i Mantorp á 3000 kr. Sedan har vi anlitat en elektriker som ska göra en del eljobb i huset, bland annat ska han dra ut ett separat uttag som vi ska koppla husbilen till och säkra upp detta för att vi ska kunna köra elpatronen i läge 3..... Nu j-klar ska jag få ordning på temperaturen och därmed elförbrukningen för vår uppställda husbil!

/Henrik
 
F

F.d. 13804

Guest
Sv: Serviceverkstad ALDE i Västeråstrakten...

Dreams;

Hej HBK 2010.

Har du provat med att kontakta Släp & husvagnsservice på Fallhammargatan 2 i
Västerås? Han har telefon 021 - 144400. En mycket duktig och kunnig, noggrann
serviceverkstad.

Hälsningar
Kjell, kjelis766
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Serviceverkstad ALDE i Västeråstrakten...

Hej igen,

Nu har jag monterat vinterväggen som jag beställde från en tapetserare i Mantorp. Passformen var bra och hantverket MVG!! Kan rekommenderas! Nu är det bara att vänta och se hur temperaturen och elföbrukningen påverkas.....

/Henrik
 
Toppen