• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söndrigt E-Block? Burstner

Sillpatte

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
4884
Medlemskap
2024
Har en Burstner 640i-06.
Laddningen har slutat fungera, nu har också alla varningssignaler slutat fungera, ström läcker ut från bobatteriet. Kan inte hitta vart.:mad:
Är det någon som råkat ut för nåt liknande?
Någon som vet var det går att skaffa en ny eller begagnad Reich E-control.:spinny:
Var hos en återförsäljare som tyckte jag skulle sätta in en annan batteriladdare (mycket billigare). Gjorde så, men problemen fortsätter.
 

Sommardrömmen

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
24728
Medlemskap
2022
Sv: Söndrigt E-Block? Burstner

Har en Burstner 06 antagligen E-blocket kass ALL ström till bodelen borta,bilen har stått sedan den 17/8 på verkstad (garantirep) och står där än!
Vad göra? Sommardrömmen??
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Söndrigt E-Block? Burstner

Hejsan Sommardrömmen, om det är en garantireparation så är det väl bara att sätta eld under deras bakdelar, att vara för snäll vid krav på reparationer förstår jag inte :) (inte illa menat).
Det kan säkert vara svårt om man själv inte är så bevandrad i el och bilar och det medför kanske att man kan bli bortkollrad med ursäkter och förklaringar. Men att laga ett kraftigt elfel på en husbil borde inte ta mer än högst en dags arbete för en mekaniker, och kanske en vecka för att få tag i reservdelar.
Om de inte kan själva så får du väl fråga var de accepterar ett du lämnar in bilen i stället för reparation, så att de får betala för reparationen i stället för att göra den.
Be dem förklara vad som är problemet med den orimliga tiden bilen har stått hos dem och begär en (kort) tidsplan på reparationen.

Om bilen har garanti för du nyss har köpt den så får de väl annars köpa tillbaka den. Trötta ut försäljaren i så fall med ständiga besök och telefonsamtal även om det kan kännas lite genant, men tänk då på att det är han som borde skämmas och inte du för din envishet.
Sedan har du ju konsumentanmälningar m.m.som du kan göra.
Om de har somnat till så är det säkert dags att väcka upp dem nu efter julen.

Vad har de för förklaring eller ursäkt till att bilen redan har stått hos dem i flera månader?

Ge dig inte. M. mycket v.h. JANKRO.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Söndrigt E-Block? Burstner

Har en Burstner 06 antagligen E-blocket kass ALL ström till bodelen borta,bilen har stått sedan den 17/8 på verkstad (garantirep) och står där än!
Vad göra? Sommardrömmen??
Men, har den stått på verkstad i fyra månader!!!

Har du frågat dom vad dom gör, lokalisera ett elfel i en husbil på den nivån du beskriver är 1 timmes jobb max.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Söndrigt E-Block? Burstner

Har en Burstner 06 antagligen E-blocket kass ALL ström till bodelen borta,bilen har stått sedan den 17/8 på verkstad (garantirep) och står där än!
Vad göra? Sommardrömmen??

Hej jag har ett fungerande elblock liggandes som har varit monterat i en Burstner I 685 Elegance -06, vad har du för fabrikat på ditt? Skulle tro det är samma. Hör av dig om du är intr. MVH Göran
 
F

F.d. 56429

Guest
Har en Burstner 640i-06.
Laddningen har slutat fungera, nu har också alla varningssignaler slutat fungera, ström läcker ut från bobatteriet. Kan inte hitta vart.:mad:
Är det någon som råkat ut för nåt liknande?
Någon som vet var det går att skaffa en ny eller begagnad Reich E-control.:spinny:
Var hos en återförsäljare som tyckte jag skulle sätta in en annan batteriladdare (mycket billigare). Gjorde så, men problemen fortsätter.
Bör ut min men det var ett annat fel så den är felfri
 
Toppen