• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ruttna ägg i bilen!

F

F.d. 24290

Guest
Hej alla,

Iidag när vi åkte hem från midsommar firandet så hände något som inte har hänt förut. Helt plötsligt så kom en hemsk doft av ruttna ägg in i bilen. först trodde vi det var utanför men ganska snabbt kom vi fram till att det inte var det. Först trodde jag det var toa då jag inte hade tömt den (bara kiss) men det visade sig att stanken kom från avloppen, både på toa och köks delen.

Innan vi åkte iväg innan midsommar så hade jag tömt septi tanken och under midsommar så har vi bara borstat tänderna i bilen, detta vatten var dock inte tömt!

Vad kommer sig detta? Hur gör man så det inte uppstår igen?

Mvh Niklas
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Ruttna ägg i bilen!

Thetford har ett medel att slå i gråvattentanken som fungerar.

Det är väl så att vattenlåsen är det lite si och så med i fritidsfordon.
Speciellt när man kör men då kan man ju sätta i propparna.

Du hade haft samma lukt hemma om du inte haft vattenlås på avloppen.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Ruttna ägg i bilen!

Okay tack,

Häller man det genom avloppet då! Alltså typ genom diskhon?

Jag satte i propparna och det blev något bättre men långt ifrån bra!

Mvh Niklas
 

FlodaStenis

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Lerum
HBK-Nr
1249
Medlemskap
2024
Sv: Ruttna ägg i bilen!

Hej, kontrollera dit batteri så att inte en cell håller på att kok ur under laddning(körning).
Har själv just bytt 2 st bodelsbatterier som kokade, luktade svavel(rutna ägg vid laddning och färd).:swoon:
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Ruttna ägg i bilen!

Hej, kontrollera dit batteri så att inte en cell håller på att kok ur under laddning(körning).
Har själv just bytt 2 st bodelsbatterier som kokade, luktade svavel(rutna ägg vid laddning och färd).:swoon:


Hej,

Men borde det inte lukta även då man står på 220 i så fall? Då ladar ju batteriet hela tiden?

Mvh Niklas
 
Toppen