• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Routerproblem

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag har en TP-link Archer MR-200 router till HBK's Tele2 abonnemang.
På sista tiden får jag bara 1 till 2 Mb/s via routern, men med telefonen får jag upp till 50 Mb/s. De är placerade på exakt samma ställe och bägge kör 4G.
Kör jag internetdelning på telefonen får jag ca 40 Mb/s.

Har någon en idé vad jag skall göra??
:wall:
 
4

4 JO

Guest
Sv: Routerproblem

Jag har exakt samma router och upplevde att den fick startas om lite nu och då för att få ut maximal bandbredd.
Blev bättre efter uppdatering av firmware.
Finns på www.tp-link.se/download/Archer-MR200_V1.html, kolla så att du laddar ner till rätt version. Logga in på routern så ser du om du har V1 eller V2.
 

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Sv: Routerproblem

Precis så hade vi det med vår rauter (Huawei) när vi åkte genom Frankrike förra månaden.(Tele2) Både på upp och nerväg. Vi lyssnade på svensk radio medan vi körde. Funkade knappt alls i frankrike. (Orange)
I Belgien och Spanien funkade det bra.
Har inte koll på om telefonen funkade normalt, utan jag fick en uppfattning om att Frankrike begränsar dataöverföring till datakortet.
Kanske en ren gissning från min sida, men något konstigt var det. Hoppas bli klokare genom att följa denna tråd.
 
4

4 JO

Guest
Sv: Routerproblem

Frankrike tycker jag har värdelös uppkoppling via mobilnätet.
Satt och försökte jobba där förra månaden men det var helt hopplöst. Nu kräver mitt arbete i och för sig mer fart på förbindelsen, kolla in sociala medier och läsa tidningar funkade skapligt.
 
Toppen