• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rinner vatten i toan

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Har en helt ny plåtis med Thetford toalett. Mitt problem är att det till och från rinner lite lite vatten från spolmunstycket även när toaletten står oanvänd. Det gör ju att tanken fylls onödigt fort. Vet någon hur man åtgärdar det problemet?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Rinner vatten i toan

Nå er det et stort antall modeller, noen med egen tank for spolningsvatn andre for drenkningspump og noen for trykkvatn. Med egen tank er det igjen to varianter elektrisk pump eller manuell. De med egen tank har en overflow som kan lage strul, for alle de andre er det en magnetventil som det kan ligge boss i. Magnetventilen sitter litt vanskelig plassert på enkelte modeller, men når en tar av slangene så kan en blåse ren ventilen med litt aktivering av magneten.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Rinner vatten i toan

Hej! Testa med att spola med kökskranen och kolla om det kommer vatten ur spolmunstycket då. Kommer det vatten är det något fel på magnetventilen. Men detta är ju en typisk garantisak så överlåt problemet till husbilsförsäljaren.

Hälsningar Sanddammaren
 
Toppen