• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

F

F.d. 25697

Guest
Finns det några fler som fått ett dåligt bemötande av Codan Försäkring Caravan? Där man skickar hem ett brev till försäkringstagaren och hotar med att man står utan försäkring.pga att inte Caravan klarat av att dra pengarna ifrån autogirot trots att det finns full täckning och mer därtill.
Vi kommer att inte ha Caravan försäkring kvar utan kommer att byta den så därför undrar vi om det är några andra husbilsägare som har upplevt problem med denna Caravan Försäkring??
tacksam om Era svar och upplevelser till en Husbilsägare och trivs med den!
Hälsar
Ingvor J.
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Våra erfarenheter:
Vi har haft Codan Caravan försäkring på husbilen, personbilen och villa-hem sedan 2008.
Tre skadetillfällen har vi haft:
1) stenskott på personbilen, byte inga problem, endast självrisken,
2) hydrauliska kopplingen på husbilen måste bytas strax efter garantitiden, en kostnad på över 18000:-, vi betalade endast självrisken 2000:-
3) stort inbrott i husbilen utomlands, där stals massor av teknik, värden över 30000:-. Hade full dokumentation av alla inköp med kvitton, fick full ersättning minus självrisken 1500:-. Otroligt välvilligt bemötande från handläggaren (våren 2012 då redan Trygg Hansa skötte skadeärenden).

Summa summarum, mycket nöjda så här långt med Codan försäkring.
Andra kan självklart ha helt annorlunda erfarenheter.

/Boo
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Har också Codan som vi utnyttjat en gång. Det va efter garantitiden som vårat motorspjäll gick sönder i Danmark.

Allt löstes smidigt med ett telefonsamtal och ett skadenummer till verkstaden. Sen va det bara att åka vidare . Är helnöjd med deras agerande.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Jag hade problem med att autogirot inte fungerade i början med Codan. Det visade sig att de måste ha 10 siffror(eller var det 12) i Clearing och kontonummer och jag hade inte vett att fylla på med nollor i början kontonumret så det stämde. Så kolla om du har samma problem!
Men bemötandet från deras personal när jag ringde upp har jag inget att klaga på.
// Göte J
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Det var väl bra att de skickade ett brev som informerade om detta. Vad skulle ha hänt om du stod utan försäkring pga bankproblem?
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Hej! Vi har varit försäkrade genom Codan försäkringar sedan 2006. Vi har både husbil, personbil och hemförsäkring hos Codan. Vi har haft ett skadetillfälle under denna tiden. En "hagelskur" som tog illa på taket på husbilen. Codan löste detta på ett alldeles förträffligt sätt. Vi är mycket nöjda med Codan. Vi betalar via autogiro och har aldrig haft problem med detta. Vi ställer av både husbil och personbil vid flera tillfällen av olika anledningar. Aldrig har vi haft problem med återbetalningar av försäkringspengar.
Hälsn.......... Ce-eN ! :msn_wink:
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Har också varit försäkrad hos Codan, bilar och hus .
Men nu har deras försäkringar upphört och de hänvisar till Trygg-Hansa. Deras erbjudande på hemförsäkringen var ganska exakt dubbelt så dyrt som Codans pris.
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

har bara bra erfarenhet av Codan.Att autogiro falerar kan väl inte inte göra Codan-förs.som ett sämre alt.?Alla förs.bolag säger ju numera upp förs.om bet.inte kommit in i tid
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Problem och dåligt bemötande av Codan Försäkring

Har nu varit i kontakt med Codan angående min avbrutna semester för hemtransport av husbilan från sydtyskland och alla kostnader runt detta. Ett mycket trevligt bemötande från deras sida.

Då jämför jag med den anmälan på kostnader som Länsförsäkringar ska betala.
Snacka om att deklarera öppet att nu är jag inte kund längre utan en kostnad....suck. Det sista jag bad personen om va hennes namn o det ångrar jag inte.;)

Men nu va det ju beröm för Codan jag ville framföra:)
 
Toppen