• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

portabel ac allra minsta modell

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Lite svårt att förstå bruksanvisningen men det verkar ju som att man skall placera ett nedfryst block i apparaten. Verkar inte vara någon ”riktig” AC, men vi får väl hoppas att jag har fel.

Hälsar Kjell
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Vi vill inte ha en sådan med slang. Bökigt

Vi har periodvis haft med en med slang, det är inte så bökigt som det kan verka. Veva ner en sidoruta, måtta in en bit plywood, såga ut ett runt hål för slangen, klart. ACn placeras mellan stolarna eller under bordet. Ju mindre AC desto lättare att placera och enklare att få säkringarna att hålla... Vid transport så förvaras den i garaget, enkelt o smidigt. En riktig AC är verkligen guld värd när det blir extremt varmt!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Den här kylaren skall fyllas med 10L vatten. Det är ingen AC utan en luftkylare så det blir ingen kondens som behöver ledas bort med slang. Det är vattnet i tanken som kyls ner & blåses ut som en fin dimma. Risken är väl att det kan bli fuktigt i HB'n.
 
Toppen