portabel ac allra minsta modell

Tråd startad i 'Värme/kyla i husbilen' av gaisaren, 10 Januari 2018.

1. gaisaren

gaisaren HBK Medlem

Kommun:
    Kungsbacka
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    521
    Hej

Någon som provat denna eller liknande ac-modell. Läst på andra inlägg om storleken större av portabla, men nu gäller frågan dessa små.
    Funkar de och hur mycket kan de kyla ner bilen. 7.50 lång.

Tack o hej

FLÄKT LUFTKYLARE PROKLIMA 10L - Utvalda fynd - KAMPANJ

2. Kjell1351

Kjell1351 HBK Medlem

Kommun:
    Huddinge
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    17525
    Lite svårt att förstå bruksanvisningen men det verkar ju som att man skall placera ett nedfryst block i apparaten. Verkar inte vara någon ”riktig” AC, men vi får väl hoppas att jag har fel.

Hälsar Kjell

3. ThomasA

ThomasA HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Hemsida:
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15030
    Med tanke på effekten 50 watt, så tror jag att apparaten fungerar dåligt som kylare. Skulle satsa på en mer känd produkt.

4. leifn

leifn HBK Medlem

Kommun:
    Borlänge
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2053
    Verkar vara en sån som man fyller med kylklampar från frysen.Blir nog bökig att ha med sig

Per & Carina gillar detta.
  5. Håkan o Britt

Håkan o Britt HBK Medlem

Kommun:
    Tjörn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3489
    Jag såg en liten ac på elon som jag själv funderat på,kräver slang ut genom ett fönster att leda ut ac värmen ,passar i min bil bakom passagerare sätet eller i duschen, HÅKAN

6. gaisaren

gaisaren HBK Medlem

Kommun:
    Kungsbacka
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    521
    Ok . Tack för de svar som inkommit. De var så som vi befarade , att den är lite för svag för att kyla ner hb,n. Vi vill inte ha en sådan med slang. Bökigt. Om val blir det en takmonterad.

Livibil gillar detta.
  7. Björn & Lena

Björn & Lena HBK Medlem

Kommun:
    Kungsbacka
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    14101
    Vi har periodvis haft med en med slang, det är inte så bökigt som det kan verka. Veva ner en sidoruta, måtta in en bit plywood, såga ut ett runt hål för slangen, klart. ACn placeras mellan stolarna eller under bordet. Ju mindre AC desto lättare att placera och enklare att få säkringarna att hålla... Vid transport så förvaras den i garaget, enkelt o smidigt. En riktig AC är verkligen guld värd när det blir extremt varmt!

8. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    Den här kylaren skall fyllas med 10L vatten. Det är ingen AC utan en luftkylare så det blir ingen kondens som behöver ledas bort med slang. Det är vattnet i tanken som kyls ner & blåses ut som en fin dimma. Risken är väl att det kan bli fuktigt i HB'n.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.