• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polyplastic - köpa online?

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Hej! Nån som vet av någon webbutik som säljer Polyplastic bodelsfönster?
Kollade med en Burstneråterförsäljare som vill ha ca 5300 för ett fönster.
Kändes galet dyrt. Har försökt googla runt men inte hittat nåt.

Tänkte byta, inte för att det är panik, utan bara av estetiska skäl.

Polyplastic 43 R - 001745 står det på fönstret.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Dessa fönster har jag också.... och tyvärr så är det omöjligt att hitta nya, jag har provat i England och har även ringt polyplastic i Tyskland och de slutade tillverka dem för flera år sedan.... tyvärr..
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Nä nog går de att beställa, iaf till vår Burstner. Men priset...

Det är några lite djupare repor på överdelen, inte i siktfältet, men ändå. Ej polerbara.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
För ca 5 år sedan så fick jag en sten i ena rutan när en komunalarbetare köde grästrimmen nära H-bilen.... Jag var då i kontakt med forsbergs husbilar i Sverige.... ett nytt fönster skulle då kosta 11 800.- och de sålde då bara komplett med ram (i aluminium)... jag tyckte synd om Folksam och beställde inte det (då de skulle betala).... Jag har sen sökt med ljus & lyckta efter bara "glaset" men det verkar helt omöjligt, visserligen sökte jag inte i Sverige då jaf befinner mig på en längre resa i Europa.... men nu när du vet vart rutorna finns så är jag intresserad då jag behöver 2 st.... så har du ett telenummer till den Bunsteråtersäljaren som givit dig ett pris, så är jag tacksam om de kan ge mig nummret....

Sen för att slippa repor på rutorna så sätter jag solfilm, de måste bytas varje år, och mina rutor är som nya trotts att de är ifrån 2005.:spinny:...
 
Toppen