• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabol caravanman 85 premium

F

F.d. 51413

Guest
Hej.
Nybliven husbilsägare och har problem med en parabol eller rättare sagt själva boxen till. Den verkar ha fastnat i ett läge och det går inte att stänga av eller starta om. Hände när jag skulle installera ny mjukvara i den. Det är som den hängt sig och det går inte att göra något.
Har varit i kontakt med den tyska supporten via mejl men dom verkar inte förstå problemet att den hängt sig.
Eftersom den står och lyser hela tiden så är jag rädd att den förbrukar ström.
Nån som vet vad jag kan testa?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Parabol caravanman 85 premium

Du har säkert försökt med att göra den strömlös 10 minuter och sedan starta om? Inget litet hål att sticka in något spetsigt i för Factory reset? Ta ur strömsladden, håll in en knapp, sätt i strömsladden igen, reaktion?testa samma sak med lite olika knappar... hälsar Björn
 
F

F.d. 51413

Guest
Sv: Parabol caravanman 85 premium

Har lyckats lösa problemet. Fick dra ur strömmen bak och till slut fungerade det.;)
Har ni en likadan?
Använder ni den och har ni isåfall lyckats få in svenska kanaler och isåfall hur?
Det verkar vara en djungel detta med hur man ska få det att funka på bästa sätt och inte lätt att hitta svar heller .
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Parabol caravanman 85 premium

Hej, roligt att det löste sig.
Nej, vi har en Oyster med Modul för Canal Digital. Det funkar bra för oss med ett tvillingkort till husbilen. Vi åker året runt och tycker att TVn är en del av vårt vardagsliv.

Dock får vi ingen parabolsignal här i Grekland, här är det Slingboxen som gäller. Hälsar Björn o Lena

PS, det finns några duktiga parabolfirmor som löser allt för husbilar. JR Larm i Lindome har vi använt med gott resultat. Ds
 
Senast ändrad:
Toppen