• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oljud i växellådan, Renault

F

F.d. 22252

Guest
En Saab tvåtakt tog jag ur motorn på parkeringen med dåliga verktyg ensam 1,5tim.
Varför kan dom inte bygga bilar såna idag? Såg något som såg ut som blodfläckar på golvet går knappast att undvika om man inte jobbar med handskar hela tiden. Hoppas verkligen att det hela löser sej.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ingen blodvite uppstod! Inga skadade verktyg heller!
En Saab tvåtaktare väger ju knappt nåt alls, den lyfter man ju ur utan domkraft, det gör man inte med en Renault låda.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Lite onödigt vetande. Om du haft en robot istället för två vajrar upp till växelspaken. Så hade du fått plocka bort denna också.
 

Bilagor

  • Easytronic 1.jpg
    Easytronic 1.jpg
    2,2 MB · Visningar: 80
  • Easytronic 2.jpg
    Easytronic 2.jpg
    1,9 MB · Visningar: 78

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Möjligt att det var helt onödig information i din tråd, hade ingen aning om åldern på ditt fordon. Roboten kom nog några år senare.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
I mitt första helt onödiga informationsinlägg så brydde jag mig inte om åldern av fordonet. Den frågan dök upp senare.
Och därmed är den diskussionen klar :)
Jag tyckte det var intressant att veta att det finns robotlåda till Mastern.
Nu ser jag fram emot vad firman säger om lådan.
 
F

F.d. 22252

Guest
Tysklands semestrar ligger väl mera åt augusti, men den lådan borde skrotas när den gått med finfördelat spån så länge nästan allt måste vara slitet nu. En ny med vändande post är det enda acceptabla hota med HBK om de krånglar.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då har jag fått domen på lådan. Lagerna är slut pga att jag har kört med för lite olja, vilket inte är sant. Jag har fått ett erbjudande att betala 280 € för att få en annan, fullt fungerande växellåda. Jag har ju inga bevis på att jag har haft för lite olja eftersom vi inte sparade all olja när vi bytta den, skulle vi ju naturligtvis gjort, lätt att vara efterklok.
Jag har accepterat budet och ser fram emot att få en fungerande bil igen.28F1F8E9-FB5B-4B9E-B911-3F380843045B.jpeg3101FB60-A7EC-4741-B40B-87587D192D88.jpeg90E89A3C-481B-4123-BC64-77931D23E233.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu återstår bara att betala. Har försökt få dem att fatta att jag behöver ett IBAN för att göra en betalning till dem, verkar vara svårt för dem att fatta det. Har skickat till dem två gånger att jag måste ha det för att kunna betala, inget svar. De kanske inte har IBAN i Polen eller vet de inte vad det är. Hopplöst!
 
Toppen