• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OKQ8 Backup husbil

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: OKQ8 Backup husbil


Det är ju ett tillägg som mest eliminerar självrisken på din vanliga försäkring.
Frågan om det är värt att betala 900 kr/år för att slippa lägga ut 1500-6000 vid en olycka är ju något som bara individen kan bedöma. Tänker du ha en olycka varje år så är det ju lönsamt, annars så kan du avsätta den summan på ett konto för oförutsedda utgifter och betala självrisken när det händer.

I princip så är det alltid billigare att ha en så hög självrisk som möjligt om man är en försiktig person.

Undantaget för oss husbilsägare är glasförsäkringen där det är bra att ta en med låg självrisk med tanke på vad en ny framruta kostar ( runt 40.000). Vissa bolag tar ju 30% i självrisk medans andra tar 1500 kr.

Har lärt mig den hårda vägen att bilnycklar inte är försäkrade även om man har en hemförsäkring. Hemförsäkringen gäller inte för bilnycklar utan man hänvisar till bilförsäkringen. Bilförsäkringen exkluderar nycklarna till bilen.
Nyckel med fjärrkontroll till Volvo V70 kostar 2600. Detta gäller om man har försäkring från Caravan Club.
 
Toppen