• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nypåstigna

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Nu har vi blivit medlemmar-Rose-Marie Belander och Lasse Gustafsson från Rådmansö (Norrtälje).

I måndags firade vi med champagne för att vi hade beställt vår (första)husbil.
En Dethleffs A7071 från Tumbo Husbilar i Kvicksund.
En hel del smolk i bägarna dock-för vi får nog inte bilen förrän i slutet på juli.

Efter veckor resande fram och tillbaka mellan olika husbilsförsäljare ,krypande i snöslask under och över oljiga/skitiga bilar ,ålande i garage och provsittningar i pyttesmå toaletter och alkover osv ,och ändå inte känt att det " stämt hela vägen" så bestämde vi oss slutligen för att köpa en helt ny husbil (förmodligen helt vansinnigt !?)

Men nu har vi gjort det och är väldigt nyfikna och förväntansfulla på vårt "nya liv".
Vi har tidigare släpat en gammal husvagn någon vecka på somrarna,men märkt att intresset börjat svikta.Mest pga att det blir allt svårare att hitta en parkeringsplats/övernattningsplats med så långa fordon som det ju trots allt blir med en bil framför huset.

Lasse W
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Nypåstigna

Grattis och välkomna! Jag tror inte Ni kommer att ångra Er. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 29758

Guest
Sv: Nypåstigna

Hej och välkomna. Hälsningar från en f.d. Rävsnäs-bo, som emigrerat till Småland sedan 20 år!
Jan - HBK 227
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Nypåstigna

Hej på er,,,,,



GRATTIS ,,,ni kommer säkerligen inte att ångra er,,

Lycka till

Stig o Siw
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Nypåstigna

Även farbror Claes vill hälsa er välkomna till klubben och till ert val av bil. Närmast skulle jag vilja kommentera ert uttalande ”Förmodligen helt vansinnigt”. Efter det arbete ni har lagt ner för att finna ”den rätta” så är det inte vansinnigt. Naturligtvis kan ni komma fram till att det var vansinnigt, när ni har fått ett par års distans på ert val, men risken för det är försumbar. Man måste testa sig fram här i livet, annars får man aldrig svar på sina frågor. Rent ekonomiskt så är det oftast lite tokigt att köpa nya bilar, men det finns ju andra aspekter här i livet än de ekonomiska. (Nu låg det i luften att jag hade tagit upp ämnet: Hur många kvinnor hade blivit gifta om de skulle gå igenom en liknande undersökning som den ni utfört innan ni fann ”den rätte” och där det ekonomiska utfallet skulle vara vägledande? Men sådana påståenden skulle jag aldrig vilja utsätta mig för.) Mycket nöje med bil och klubb önskas från Skåne.
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Nypåstigna

Hej o välkomna till klubben vi var uppe i era krokar i lördags för att testa nya bilen, det var fantastisk lugnt o skönt i roslagen:yes:

vänligen hälsar Pelle o Monica från Sollentuna
 
Toppen