• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det nog färdigkört

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Synen under kökortsgränsen drabbas av våt amd +diabetes höger öga i över 5 år uder gränsen förra året vänster öga som dom kunde stoppa åter kommit nu stoppat men uppkommit ärrbildningar på hornhinnan som antligen nte går att göra nåt åt +att diabetes doktorn sa att jag inte skulle köra bil . SÅLT BILEN KÖPT TREHJULIG ELSCOTER.^
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag trycker inte på "Gilla"-knappen för det känns fel.
Däremot skriver jag en rad. Beklagar det som hänt. Du har varit medlem i precis 10 år och inget hindrar dig att fortsätta vara medlem utan husbil men tyvärr hindrar dig synen från att köra.
Med varma hälsningar
Robert-110
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Nej inte ännu dom vill behandla först och se om dom kan fixa det ögon kan ju dra in det om diabetesläkate har den nefogen geten vet ja inte träffa någon här på näl norra Älvsborg lasarett som så att man kan byta hörn honnsm fick åka hit akut och operera tarnvred dom är väldigt effektiva om det är bråttom magnetröntgen sen plåt direkt 2 Tim hur länge vet ja inte vakna kl 5.30 dan eftet var här ca 20.00 trodde det var magknip vi och grannarna jadde grstay på lite räkor och kräftor med tillbrhör transportstyrelsen då att det är samma villor för synen för mopedbil annars hade det nog nöity en sådan .
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Synen under kökortsgränsen drabbas av våt amd +diabetes höger öga i över 5 år uder gränsen förra året vänster öga som dom kunde stoppa åter kommit nu stoppat men uppkommit ärrbildningar på hornhinnan som antligen nte går att göra nåt åt +att diabetes doktorn sa att jag inte skulle köra bil . SÅLT BILEN KÖPT TREHJULIG ELSCOTER.^
Jag trycker inte på "Gilla"-knappen för det känns fel.
Däremot skriver jag en rad. Beklagar det som hänt. Du har varit medlem i precis 10 år och inget hindrar dig att fortsätta vara medlem utan husbil men tyvärr hindrar dig synen från att köra.
Med varma hälsningar
Robert-110
varför har vi då inte någon lessenknapp eller riktigt lessen smilies typ facebook. Känns ibland konstigt att trycka på en gillaknapp vid ett sånt har besked och tycker det har saknats för mig många gånger
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Det är transportstyrelsen som drar in körkortet efter att deras medicinska experter tittat på intyg från din ögonläkare resp diabetesläkare. Jag är i samma läge ungefär. Intyget från diabetesläkaren, inga problem men ögon säger att mitt synfält in räcker till för körkort. Trots att jag klarat 0,5 -gränsen på bästa ögat. Inom 120 grader horisontellt och 60 grader vertikalt får inte finnas för många missade punkter(ungefär så uttrycker de sig). Det jäkliga är att det känns som om jag inte gjorde riktigt rätt vid synundersökningen. Men sånt tror inte transportstyrelsen på, så det var bara att skicka in kortet för ett par månader sen och ta tåg, flyg och tåg till Heidelberg för att hälsa på barnbarnen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Vet hur det känns att inte få köra bil. Fick ett epilepsianfall för fem år sedan och blev förbjuden att köra bil. Tappade helt lusten och sålde husbilen och fick då också lägga våra planer att åka till Portugal en sommar :(
Efter ett år fick jag lov att börja köra igen och var då tvungen att köpa en husbil igen och så är statusen idag. Har byggt på den i tre år men nu vill jag ut igenq
 
Toppen