• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnätsdörr

Peter Malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6442
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 130
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 130hk
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Coral S70SL
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Inredning
Hej. Jag undrar om det är någon som har plockat ner en Myggnätsdörr till en Adria Coral S70SL.Det har gått sönder en av tre snören som styr själva nätet till myggnätsdörren. Dessa är svarta persiennsnöre som är trädda på ett speciellt sätt så att dom hålls sträckta när dörren är stängd så att det inte skall komma in flugor etc. Dessa snören är dragna på ett speciellt sätt. Någon som vet något om detta? Vore tacksam om svar.

Peter
 

Peter Malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6442
Medlemskap
2024
Hej Anne.
Tack för ditt svar men det var inte det svar jag önskade.
Frågan var om någon visste hur man kunde få loss myggnätsdörren och hur man trär om persienlinan.I nederkant sitter fyra skruv som håller glidskenan och troligen längst upp sitter det två skruvar som håller myggnätsdörren.Är svårt att se om den äe fastskruvad där.

Peter
 

Peter Malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6442
Medlemskap
2024
Hej.
Har löst detta själv.Sitter 4st skruv i nederkant som man lossar och sedan lyfter man upp hela myggnätsdörren som sitter med 3st skruvar vardera sida i dörrkarmen.Dessa sitter i glidspår myggnätsdörren. Sen är det bara att lyfta ut hela myggnätsdörrkarmen.
Sen fick man plocka ner och trä om linan som hade gått sönder.Tog kanske två timmar att göra hela jobbet.

Mvh
Peter
 
Toppen