• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpt min första husbil !

F

F.d. 12061

Guest
Hej alla.. Jag är 37 år singel tjej utan barn, fast har hundar :yes: Undrar nu vad jag ska tänka på när man hämtar bilen och ska köra sin första tur ? Ha en bra dag alla :yes:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Köpt min första husbil !

Tanka bilen, kolla gasen, fyll på vatten, kolla värmen och varför inte ett mobilt bredband till datorn. Skaffa GPS. Åk ut i naturen och njut. Resten kommer av sig självt.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Köpt min första husbil !

Hej. Innan du åker, gå en runda i bilen och se så alla luckor, fönster och dörrar är stängda så du slipper braket när dom åker upp.

uno
 
F

F.d. 13322

Guest
Sv: Köpt min första husbil !

Tänk både en och två gånger varje gång du tankar resp, fyller på vatten så det hamnar på rätt ställe! :)

(och gör inte som min svärfar gjorde när han hade bråttom... disel i vatten tanken...)
 
F

F.d. 12061

Guest
Sv: Köpt min första husbil !

Haha, nej ska försöka låta bli att blanda ihop vatten och diesel :)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Köpt min första husbil !

Hej
Be säljaren att gå igenom bilen noga med dig så att du vet hur allt fungerar. Kolla ihop med säljaren att det kommer vatten men bara där det skall. Att kylskåp och panna tänder som de skall
och att alla luckor och fönster är stängda och låsta. En flaska vin och god mat till dig och jyckarna i kylskåpet är också bra. Det är ofta något som måste fixas med husbilar så ett gott humör inför justeringsbesöket hos säljaren är också bra. Elkabel model längre behövs och jag rekomenderar att första besöket går till ett ställe med elanslutning om något inte skulle fungera som det skall. Lycka till:)
 
Toppen