• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag är nog dubbelförsäkrad

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Betalar för vägassistans hos Motor men upptäckte nu att räddning ingår i min försäkring hos Folksam. Har någon behövt använda den delen i Folksams försäkring? Fungerade det bra?

Visst klarar jag mig med enbart bilförsäkringens räddningsdel?

:confused:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Jag är nog dubbelförsäkrad

Motors Assistansförsäkring är endast en sk. självriskeliminering, bärgningsmomentet måste ingå i den vanliga bilförsäkring.
 

Janne P

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Köping
HBK-Nr
256
Medlemskap
2025
Sv: Jag är nog dubbelförsäkrad

Vi har Folksam, helförsäkrad med tilläggförsäkring assistans. Använde försäkringen i sommar med assistans och motorförsäkring. Fungerade utan några problem. Janne P
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Jag är nog dubbelförsäkrad

Visst är vi dubbel och trippelförsäkrade. Köpte en resa till Gran Canaria, betalade med kort, där ingår reseförsäkring. I hemförsäkringen ingår reseförsäkring, dessutom betalade jag en försäkring till reseföretaget, då Ritva är handikappad.
För ett par år sedan bröt jag benet, då hade jag företagsförsäkring, arbetsmarknadsförsäkring, olycksfallsförsäkring genom Länsförsäkringar. Jag fick inte ett korvöre. De skyllde på varan och jag blev utan pengar. Jag betalade till en pensionsförsäkring under 10 år, dessa pengar spelades bort till stora delar. Inte av mig, jag fick inte ens en triss att skrapa.
Förtroendet för försäkringsbolag är NOLL.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Jag är nog dubbelförsäkrad

Hur går det till om olyckan är framme? Jag kontaktar väl Folksam på något sätt, hur vet jag inte, men hur kommer Motor in i bilden. Skall de också kontaktas?

:confused:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Jag är nog dubbelförsäkrad

Ja, du måste skicka in kvittot på din självrisk till Motor.

Jag har använt den en gång, men då jag gick över till att använda Midlands olja till husbilen så fick jag motsvarande självriskeliminering grattis plus en del andra fördelar på köpet.

Se under Rabatter!
 
Toppen