• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsägandet - Ett helt koncept!

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Hello!
För ett tag sedan fick jag frågan vad man får för husbil om budgeten är c:a 800 000:-
Efter att ha kontrollerat hur vederbörande bodde o.s.v. blev svaret: "Jag tror du får en husbil för 550 000:- om du är villig att få ett komplett husbilsliv. Det är ju så att många (inkl jag själv) aldrig tar med totalkostnaden för husbilen vid inköp första gången. Det är ju mycket som ska köpas in precis som det gjordes när man skaffade sitt eget boende en gång i tiden.

Den absolut största kostnaden för mig blev uppställningsplatsen. Det slutade med att jag byggde ett garage där husbilen kunde stå permanent. En mycket lyckad lösning som jag beskrivit tidigare. Denna gången vänder jag mig till de som är på väg att köpa en husbil och räknar på budgeten. Har ni möjlighet att härbärgera husbilen hemmavid så gör det! Det blir mycket enkelt i alla avseende. Lätt att packa, komma iväg. Visst kan husbilen stå i någons lada under vintern men det är ju när den används som den stora vinsten sker.

Dessutom kan man ju få in allt annat under ett och samma tak som man inte har inne i själva huset. Cyklar, trädgårdsmöbler, redskap, släpkärra och inte minst ett stort utrymme åt personbilen. Man behöver ju inte en gå ur huset om det är snöigt och kallt. Fjärrkontrollen sköter in- och utpassage. När det gäller själva husbilen så ser man den ju varje dag och kan lätt kontrollera något.
Så.... detta är ett tips för er som är på väg att ta steget in i denna världen.
Ni kommer inte ångra er!
Bor ni inom detaljplanerat område måste det naturligtvis finnas en god relation till grannen då ni kommer med bygglovsansökan till denne. I det läget är det inte svårt att förstå vem som är den störste förloraren om grannen inte skriver under!

Nåja..
Sen kan man ju skaffa sig ett skönt soldäck bakom garaget. Det förgyller ju det hela ytterligare :)

Mvh MarTom
 

Bilagor

  • garageinfart.jpg
    garageinfart.jpg
    654,9 KB · Visningar: 18
  • IMG_1822.JPG
    IMG_1822.JPG
    503,4 KB · Visningar: 15
  • IMG_2122.JPG
    IMG_2122.JPG
    430,1 KB · Visningar: 9
  • IMG_1152.JPG
    IMG_1152.JPG
    2,6 MB · Visningar: 8
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen