• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme

åkespångmyr

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Rättvik
HBK-Nr
35828
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: dukato euro5
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3jtd
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: nexxo 728
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Värme
Hej på er husbilsentusiaster! Vi har precis bytt åt oss en nexxo 728 -12 med vinterpaket...Håller som bäst på att gå igenom så att allt fungerar och hur det fungerar,på hb.Är det några av er som har någon erfarenhet av golvvärme?Det sitter en transformator som heter Foilpoint kkm 350 230/24 i våran bil....alltså elgolvvärme.Tycker det verkar vara dålig fart på den,på några ställen känns lite värme,men inget framför ytterdörren t.ex....Står i instruktionen att man inte ska täcka över transformatorn risk för överhettning!! Den blir inte ljummen ens...Vad har ni för erfarenhet av elgovvärme...Mvh Åke
 
F

F.d. 54202

Guest
Lyfter tråden,
Ställer samma fråga som frågeställaren, är det någon som är riktigt nöjd med sin "El-golvärme" Foilpoint KKM 350, hur många Watt borde den rimligen dra i en normalstor husbil, jag får en förbrukning på ca 130Watt vilket jag tycker är i underkant, någon med mera erfarenhet?
130W motsvarar ca 1,6m2 vid 80W/m2. Vilket då skulle ge ca 2,5m folie som körs på 80W/m2 är detta rimligt jag tycker att effektutaget borde vara betydligt högre. Någon stans runt 120-160W/m2 eller är jag ute och cyklar.
 
F

F.d. 54202

Guest
Frågan gällde Elgolvvärme och effekt åtgången!!!
Foilpoint kkm350 uppdaterad drar i dag 250w=skönt varmt golv,,,här om dagen 130w?? Glappkontakt eller vad kan orsaka detta, det sitter ingen termostat vad jag vet!
Är det någon som har lite erfarenhet om/av detta?
 
Toppen