• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geocaching-Träff

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Hej

Jag sitter här och funderar på en Träff med tema Geocaching.
Finns det intresse för något sådant inom klubben?
Geocaching är en sport/lek där med en GPS letar efter sk. "Skatter"
se mer på www.geocaching.se
Skriv en rad om det finns intresse för en träff, så ska jag kolla efter lämplig plats för denna träff.

Ha de:)
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

:spinny: Låter kul. Skulle man kunna tänka sig att vi på Påskträffen för de som är
intresserade,hade ett litet snack om detta,och kanske kunde komma fram til något
gemensamt förslag.Jag är inte riktigt säker men tror att detta är något som liknar
vad vi på 70-talet kallade för Rävjakt.Det gick ut på att man gömde en sändare ute
i skogen och sedan pejlade man in den (räven) med com-radio,först med bil sedan
när man närmade sig (räven) blev det apostlahästarna och en handhållen com-
radio tills man såg (räven).Det kunde bli ganska mycket irrande i skogen beroende
på vad man hade för utrustning att pejla med och hur terrängen såg ut.
Bra motion alltså.
Mvh.Lasse:spinny:
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

:spinny: Ja Du Kingen intresset för Geochacheing verkar inte så stort.Men mitt hop står ändå kvar till att vi på Pås:spinny: kträffen kan utbyta lite tankar runt ämnet.Hade förväntningar att Du åtminstående hade någon kommentar till min jämförelse me:spinny: d (rävjakt). Men är inte intresset större så får väl saken bero.
Mvh Lasse
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

Hej Lasse

Som du skriver så verkar inte intresset så stort, men man ska inte misströsta det har ju bara gått en halv dag sen jag skrev.
Din jämnförelse med "Rävjakt" och Geocaching är väl sann på några sätt. T.ex man kan springa runt som en galning och leta i skogen efter något som kan ligga under fötterna på dig.

Ha de
 

Kennet 10

HBK Medlem (P)
Inlägg
14
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
10
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

Det är fler som är intresserade som du vet Kingen. Vi pratade om det här vid nyår. Jag tycker det här är ett bra initiativ till att lära sig mer om hur man kan använda GPS-en och samtidigt röra på kroppen så att den inte stelnar till. Vi hänger gärna på och inser att det kan bli mycket trevligt.

Kennet & Lisa
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

Hej hopp
Jag är intresserad av detta och vill veta mer.
MVH KEJO 20
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

:cool: Jag tycker att det här verkar vara en moder version av kurra gömma, eller.
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Geocaching-Träff

Ja ja jag vill vara med bara det inte skall klättras på höga bergskanter djupa grottor eller dyka, nåväl ni andra får utföra det akrobatiska jag kan i allafall hjälpa till med gåtorna och heja på. Jag har följt med Kingen en gång och det var faktiskt riktigt spännande.
 

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
629
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

:yes: :wub: Vi hänger med så "gött "vi kan :cool: Bertil o Maritha:spinny: Ha De.
 

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

Hej
Självklart är även vi intresserade har
du nåt förslag på lämpligt ställe.

Jimmy & Milla
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching-Träff

Skulle kanske vara roligt att prova på. Men vi måste naturligtvis skaffa en GPS. Någon särskild sort eller? Hoppas att vi kan få litet mer info på påskträffen
Marie o Rolf i Valdemarsvik
 
Toppen