• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frågor om laddning av elcykel

Rolle-car

FD HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
2190
Medlemskap
2021
När jag skulle ladda mitt cykelbatteri i bilen igår med hjälp av en inverter på 300 watt batteriet är på 100 ah så efter ett par tre timmar sa inverten ifrån har läst en del trådar här att det inte är några problem att ladda när man fricampar det finns dom som utan problem klarar att ladda med inveter på 150 watt hur bär ni er åt har ni större batteribank eller finns det andra lösningar. Elcyklarna är biltema cyklar med 36 volts batteri och original laddare.
Tacksam för svar man vill ju inte bara åka bil
/ Roland
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Vad larmade Invertern för?
Om den varnar för för låg spänning är det väl troligt att du antingen inte haft fulladdad batteribank eller att du behöver större batterikapacitet.

Vi har rätt stor batterikapacitet (3x 80Ah GEL-batterier) och kan utan problem ladda upp våra 2st. cykelbatterier från Bosch. Vi har dessutom solceller som fyller på bodelsbatterierna vid bra väderlek.

Första steget för dig är att ta reda på varför larmade invertern? Beroende på vilket svar denna frågan ger leder det till lämplig åtgärd.

/ Niklas
 

Rolle-car

FD HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
2190
Medlemskap
2021
Skall prova med att sätta dit en solpanel till den jag har är på 120 watt sen kaske ett batteri till.
 
Toppen