• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam "Grönt kort".

B

Boxer

Guest
Sv: Folksam "Grönt kort".

Jag tänkte bara att man måste färga de på båda sidorna att den blir original:twitcy:

Det är tydligen viktigt att det är grönt. Enligt mitt försäkringsbolag ska det skrivas ut på grönt papper.
Det blir alltså att traska iväg till pappershandeln och köpa en bunt. Men sen har man ju papper för dom närmaste hundra åren.
 
Senast redigerad av en moderator:

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Folksam "Grönt kort".

Ringde till Folksam och uppgav att man inte upplyste mig om att det kostade 200 kr. I kundtjänst upplyste de mig om att jag kunde bortse från fakturan.

Lars:)
 
F

F.d. 55349

Guest
Sv: Folksam "Grönt kort".

"Du får det hemskickat via posten efter gjord beställning. Kortet har kort giltighetstid och jag brukar beställa via telefon, gratis (Dock ej Folksam)."

Länsförsäkringar skickar hem beviset och de tar inte betalt om man är ute i god tid.
För mig sammanfaller giltighetstiden med den tid jag betalat min försäkring.

Hälsningar Rolf
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Folksam "Grönt kort".

När jag beställde "grönt kort" från TryggHansa undrade mannen, som jag talade med, hur länge jag ville att kortet skulle gälla.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Folksam "Grönt kort".

Hej!

Hos Länsförsäkringar kostar kortet ingenting. Du beställer det på nätet, uppger hur länge du vill att kortet skall vara gilltigt och sedan får du det hemskickat med post. Du får även en bekräftelse via mail om sådan finns. Du kanske inte behöver kortet i så många länder, men det underlättar om det händer något.

Hälsningar Kerstin
 
Toppen