• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam, årshöjning på mer än 10%

F

F.d. 25023

Guest
Nu har vi fått priset för Folksams HBK-husbilsförsäkring för nästa period. Pris 8000:- inklusive HBK-rabatt. En höjning på mer än 10% från förra året.

Bilen är under 3,5 ton, och 6,36 lång, i Stockholm, och försäkringen innehåller Assistans.

Detta gör att jag flyttar försäkringen till Trygg-Hansa med 1000:- lägre pris. Jag vet att jag inte får 185 dagars förlängd utlandsvistelse hos T-H men så länge stannar vi inte ute med bilen något mer.

Hälsning
jyrki
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Ringde igår för att få pris på helförsäkring på vår Carthago E-Line 4,5 ton, årsmodell 2012.
Priset för helår exklusive assistans var 8900 kr.
LF tar 7313kr för helår. (exklusive assistans)
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Vi fick en höjning på 24,5% på Folksam när vi fick nya husbilen, jag ringde och frågade varför så stor höjning, svaret var att om en olycka sker är den nya husbilen dyrare att reparera. Man känner sig ganska uppkörd
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Vi fick en höjning på 24,5% på Folksam när vi fick nya husbilen, jag ringde och frågade varför så stor höjning, svaret var att om en olycka sker är den nya husbilen dyrare att reparera. Man känner sig ganska uppkörd

med den filosofin borde dom sänka premien i takt med att bilen blir äldre och värdet sjunker!

Betalar 5.100:- hos LF för en 5 tonnare.
 

Mats&Agneta

HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6360
Medlemskap
2024
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Jag kontaktade Folksam i förra veckan med målet att få 185 dagars reseförsäkring så billigt som möjligt. Jag har nu Caravanförsäkring på husbilen som kostar 7177:-
Det slutade med att jag tar Villa-hem i Folksam samt personbilen och då blev kostnaden för husbilen 6185:- med 6000 i själrisk och utan assistansförsäkring.
Summa sumarum fick vi det utökade reseskyddet utan extra kostnad.
Om vi ställer av personbilen under den tid som vi är bortresta så blir det hela en besparing för oss eftersom det var den premie som ökade mest.
 

Swiftjonne

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Olofström
HBK-Nr
15538
Medlemskap
2025
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Hmm... Kanske man ska ta o kontakta min folksam person o fråga vad det är frågan om med prishöjningar!!

Annars får man flytta antingen till LF, trygg hansa eller if..
Men känns strunt samma vilket försäkringsbolag man än väljer man blir nog blåst ändå!

// Orolig folksam kund!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Folksam, årshöjning på mer än 10%

Har redan kontaktat dem. Fick inget svar. Så husbilsförsäkringen ,samt de andra , är redan flyttade:)

Jyrki
 
Toppen