• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fixa vattentäta utrymmen till kajak Riot Quest 10 LT 17?

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Köpte en sådan här kajak Riot Quest 10 LT 17 på xxl förra året när de hade utförsäljning fast min är röd
Den är ca 3 meter lång lätt å smidig att slänga upp och ta ner från husbilstaket själv men problemet är att den är öppen invändigt i hela dess längd, jättekonstigt för de har ju monterat en vattentät lucka på kajaken bakom sätet och då gör ju inte luckan någon nytta när det är öppet bakom sätet. nu till min fråga, jag tänkte montera någon sorts tätning så jag får ett tätt utrymme från bakom sätet till kajakens bak samt en tätning framför fötterna mot fören. någon som har en ide vad man ska använda för matrial? kanske sikaflex för tätning runt någon formklippt flexibel plast?
Vill fixa detta för att slippa fylla hela kajaken med vatten om man nu råkar vända uppåner på kajaken under färd
 
Toppen