• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Firma - EKV Husvagnar & Bilar i falun

F

F.d. 25310

Guest
Sv: Firma

Ser det, skumt

kolla på EKV bil o husvagnar i Falun.
Han vill köpa min HB, men det låter lite konstigt.
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Firma

Företaget finns i Falun på v sida av riksvägen när man kommer från Gävlehållet, på h sida finns en parkering där man kan väga bla lastbilar o husbilar. Vet ingenting om företaget.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif



Du kan hitta företaget på "Byt Bil" där det står att de är ett märkesoberoende företag som säljer o köper fordon
 
Senast redigerad av en moderator:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Firma

Enligt Allabolag (Ekvbil & Husvagnar - Företagsinformation) är det en enskild firma registrerad 2012.

Omsättningen verkar låg i förhållande till det ackumulerade saluvärdet på fordonen på hemsidan.

Att köpa kapitalvaror från en enskild firma, innebär alltid vissa risker...


TILLÄGG:

Har nu kollat ägare till av husbilarna på företagets hemsida.

Eura Mobil 635 LS: Jörgen Fredriksson Bil AB, Borlänge.
Bürstner Elegance I685: 27-årig man i Västerås som ägt den 2 månader. Samma person äger ytterligare en Bürstner.
Niesmann Arto 74L: 56-årig man i Falun som ägt den i drygt 2 år.
Nordic 625: 44-årig kvinna i Uppsala som ägt den drygt 1 år. Samma person, som bor i en lägenhet. är registrerad ägare till totalt 10 fordon.
Adriatik 573 DS: 49-årig man i Falun (förmodligen den som driver EKV), som ägt den 1 månad.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Firma

Fick tag på ägaren via UC, det är han 49 åringen, men han kände inte alls till detta, så någon har försökt nyttja firman för en blåsning tydligen, synd för firman om det är så
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Firma

Ja ja, känner jag igen det eller....:D
Själva blev vi blåsta av en kille från Haparanda, vi lyckades spärra hans bankkontot samma kväll och fick fatt i namnet på honom.

Ringde hans mamma eftersom han inte svarade som sa att han är i Finland och hon får inte heller tag i honom. När jag sa att jag skickar brev till alla era grannar och berättar vad fanskapet håller på med om inte han ringer mig snarast, snorungen ringde upp efter 5 minuter.

Han hade inte den blekaste att någon utnyttjat hans kontonummer och blåser folk på blocket, han skulle kontakta polisen nästkommande dag! Tror ni det skedde:D Så är det med patrask som redan är i kronofogdens händer, dom behöver inte följa lagar å regler som oss vanliga.

Måste vara jobbigt som mamma som dessutom jobbar inom kriminalvården att ha en sånt pack till unge.

Därför tror jag inte ett smack på 49-åringen heller.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Firma

Fick tag på ägaren via UC, det är han 49 åringen, men han kände inte alls till detta, så någon har försökt nyttja firman för en blåsning tydligen, synd för firman om det är så

Så han menar att för honom okända personer har lagt in annonser för sina husbilar på hans hemsida???

Kommentarer överflödiga...
 
Toppen