Första snön...

Tråd startad i 'Vatten o Avlopp' av Burstnersolano585, 4 Oktober 2018.

1. Burstnersolano585

Burstnersolano585 HBK Intresserad

Kommun:
    Piteå
    ... landade (smälte dock rätt snabbt) i Norrbotten igår. Så nu är Hakka cr 3 - hjulen monterade och vattnet tömt.

Efter att ha tömt alla kranar så sög jag ut det sista ur varje kran, avlopp och toaspolmunstycke med en vattendammsugare - och vips så fick man ut 4-5 dl till :)

Kommande veckor blir det engångstallrikar och en gnutta spolarvätska i toan.

2. Volker&Titti

Volker&Titti HBK Medlem

Kommun:
    Finspång
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5183
    Hej Tacka för info om dammsugareFunka jätte bra .minst 3dl fick jag ut / volker

Burstnersolano585 gillar detta.
  3. Burstnersolano585

Kommun:
    Piteå
    Jo det är ett snabbt och smidigt sätt att få ut allt vatten på. Munstycket till den Kärcher jag använt är dessutom precis samma diameter som kranarna, så det blir ett tätt och bra sug - precis som det ska va.

Ikväll blir det förresten säsongspremiär för masavintertäcket jag köpte av dig förra hösten - mycket nöjd med det köpet :)

4. Bengt-Åke Linder

Bengt-Åke Linder HBK Medlem

Kommun:
    Falköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1424

5. kenjon

kenjon HBK Medlem

Kommun:
    Karlskoga
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9408
    Vilken Kärcher köpte du?

6. Burstnersolano585

Kommun:
    Piteå
    CR3 är dubbfria. Testat dem på is och snö i våras, och är mycket nöjd hur de presterar. Rullar även tyst och fint på asfalt, utan att kännas mjuka eller svampiga. Sätter på dem på hösten, då oktober kan vara en vintermånad i norrbotten, sen är de bra att ha på när vi tar fram husbilen i april.

7. Burstnersolano585

Kommun:
    Piteå
    Jag lånar en Kärcher SE4002 av en kompis varje höst. Rengjorde även alla mattor och säten med den ifjol med toppenresultat.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.