• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring ?

F

F.d. 2549

Guest
Sv: Försäkring ?

Fralle!

Hade jag inte försäkrat hos Camper Assist då hade jag inte träffat Sverker med allt vad det hade inneburit.
Är du oinvigd i mina tankegångar så läs gärna ”Jag ringde Falcks Camper Assist”.

Hälsningar från farbror Claes, som hade 2 st. femmor i kvällens V-65.
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Bra jobbat farbror Claes! 2 x 96 kr, räcker många långa mil, om man inte satsat mer än man vann, ungefär som jag brukar.
Köpte en camper Falck assist för 530 kr förra året. Helt värdelöst! Har inte behövt utnyttja den en enda gång!!!! .............tack å lov!
Köper nog en till i år!
Fredrik
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Har precis tecknat mig för camper assist.

Det känns väldigt tryggt för en liten penning.

/Per
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Funderar på Falcks försäkring.
Priset verkar inte tilltalande.
Om jag fattat rätt så är priset i Sverige 530:- i Norden 685:- i Europa 755kr
mycket om man skall vara borta 2-3 veckor. Har jag fattat rätt?

ÅKE 65 ÅR SNART:spinny:
 
M

Majja

Guest
Sv: Försäkring ?

Hej på er!
Falck är säkert ett bra bolag med bra villkor, men har väldigt svårt att betala tillbaka en outnyttjad premie.
Jag tecknade assist via ett erbjudande via internet på min personbil.
När jag ett par dagar senare bytit upp mej till en nyare bil visade det sej att assist följde med i nybilsköpet. Jag ringde upp Falck och fick då reda på att det framgår av villkoren att återbetalning av premie ej medges.
Efter tre telefonsamtal har jag blivit lovad efter varje samtal att deras ekonomiavdelning ska höra av sej så att återbetalning kan ske med tanke på att jag ej hade fått villkoren innan inbetalning gjordes.
Tycker att det är mycket dåligt gjort av ett så pass stort bolag att efter nästan tre veckor inte ha gjort rätt för sej.
Om Falck är lika jobbiga att ha med att göra vid eventuella skador ska dom inte få mej som kund iallafall.
Vad gäller assist på husbilen så har jag tecknat det via Caravans medlemsförsäkring. Jämförbara villkor samt mycket billigare.

Med glada hälsningar från
Majja:twitcy:
 
J

Jarn

Guest
Sv: Försäkring ?

Jag ser att Falck har en assistanförsäkring som riktar sig till Fiat ägare direkt.
Gäller också upp till 3,5 ton.

När jag läser det finstilta på denna försäkring, jämfört med deras Camper försäkring,
då är enda skillnaden jag kan se, att man kräver ett reservhjul för att fixa tomt däck.

Priset är också 540:- mot 596:- kanske värt att betala till för de som inte har reservhjul.

Euro Assist för Fiat

http://www.teckna-försäkring.nu/camper
 
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Försäkring ?

jag har Falck Euro Assist, fick den adresserat på husbilens regnummer, ringde och sa att bilen väger
5 t, fick myntlig försäkran att assist gäller över 3,5 t, och att senare kommer det en förändring i deras villkor bilaga, samt en förändring i marknadsföring.
 

paj56262

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Boden
HBK-Nr
5398
Medlemskap
2022
Sv: Försäkring ?

Om jag läser M's villkor rätt så är deras Vägasistans endast en reduktion av självrisken på Räddningsförsäkrningen. Ingen hjälp vid bensinstopp eller punktering.
 
M

morgondagen

Guest
Sv: Försäkring ?

Angående Q8
Besked i från försäkringsbolaget i dag
Viktgränsen 3500 Gäller ej på husbilar enligt besked alltså ingen viktgräns
Finns det ingen Q8 station i närheten får man använda den som finns
Ringt Q8 2013 05 17 kl 15,45
 
Toppen