• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring ?

F

F.d. 11846

Guest
Hej !
Är det någon som har den här försäkringen ? som heter Camper Assistent,
jag fick ett erbjudande idag med posten, stämmer texten så verkar det vara
en bra försäkring för det priset, om det är någon som har den , så kan ni väl lämna
ett omdömme om den.

DSCN5838.JPG
Mvh.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Vi fick denna också idag och tyckte det verkade att var jättebra. Gick in på deras hemsida och upptäckte där att det gäller endast för fordon upp till 3500 kg. Vår bil väger 4500 kg så varför vi fick detta fattar jag inte. Ringde så klart för att kolla och fick till svar att dom hade köpt register för husbilar upp till 3500 kg!! Funkar tydligen inte. För övrigt så tycker jag att detta verkar att vara en mycket bra tilläggsförsäkring. Falck är ett stor och välkänt bolag.
:wink:
Eva HBK 9
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Försäkring ?

Fick precis samma brev igår men för motorcykel ifrån Falks.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Försäkring ?

Har just blivit 536 kr fattigare :rolleyes:genom att teckna Falk Camper Assist. Detta är väl ett av de få köp man gör som man hoppas att man INTE ska behöva använda:D "produkten":D man köpt.
Ove.G
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Försäkring ?

Vi är med i motormännen, och har deras räddningsförsäkring som kostar ca 300:- / år med ungefär samma villkor, och där finns ingen viktbegränsning vad jag känner till. (o hoppas)

Mvh
Dag
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Försäkring ?

Fick samma erbjudande, det hade väl skickats till samtliga husbilsägare.
Var inne och kollade på deras hemsida och såg att man även kan teckna kortare försäkringar på en månad och uppåt. Falck har oxå ett återkrav med i sina bestämmelser, läs på deras hemsida för mer info.

Bigge
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Hundvakten
M har viktbegränsning vi hade den på förra husbilen men fick inte ha den när vi bytte till tung.Frågan är hur det blir med dom som väger upp till 3850kg.Eftersom gränsen går vid 3500 kg
HaDe Hasse HBK 9
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Försäkring ?

Jag blev väldigt sugen på deras försäkring, men borde egentligen inte få teckna den då bilen är för gammal. Dock blv den inte registrerad i Sverige förrän 2000...
Var hittar du det om att man kan teckna för kortare tid? Länka gärna, för jag halkar lätt fel på deras hemsida...
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Försäkring ?

Hej, kollade M alldeles nyss och där gäller max 4500 kg.

Jag trodde fel om premien. Verkar vara 175:-/ år för tilläggsförsäkringen, utöver medlemsavgiften.
ds

 
Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Tack Hundvakten då har dom ändrat det sedan vi bytte bil.Tack så mycket.
Hasse HBK 9
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Jag är medlem i M och har deras Väghjälp för 175 kr.per år.
Det bästa med den försäkringen är att man kan skifta den mellan sina bilar om man vill.
Jag har den på husbilen mellan april och oktober och sedan överför jag den till personbilen på vintehalvåret.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Försäkring ?

Ger Motormännens Väghjälp starthjälp vid urladdat batteri? Tor det, men det framgår inte så jättetydligt av villkoren.
Byter de däck åt mig vid punka? Det verkar inte så av vad jag kan läsa mig till.

Jag frågar, för just dessa 2 skulle jag känna mig tryggare att veta att jag lätt kunde få hjälp med. (Fick punka på personbilen en regnig lördagkväll, på hem från Göteborg. Att då bara kunna slå en signal och så kom det en kille och fixade det åt mig var GULD värt, det kan jag lova!! Tanken på att få punka och stå alldeles själv på någon mörk väg har blivit nästan en fix ide för mig, trots att jag alltid skiftar personbilens däck själv vår och höst och borde vara lite kaxigare...).

Motormännens Väghjälp är ju klart attraktiv i pris om man tycker att ett medlemsskap i M är intressant! Jag kommer nog att teckna Falck-försäkringen om de inte stoppar mig för att bilen är för gammal, men tar de inte emot min försäkring där verkar int M ha någon restriktion vad gäller ålder på bilen. Eller...?
 
F

F.d. 6657

Guest
Sv: Försäkring ?

Hejsan alla!

Har precis tecknat Camper-Assist till husbilen.
Jag fick ett brev samtidigt som er andra, men när
jag läste insändaren från Eva HBK9 så blev jag besviken
på Falck. Så jag la brevet till sidan eftersom Tot.vikten
på min är 4500kg. Men pratade med dom idag och fick till
svar att har du fått erbjudandet och det är en personbil kl.2
och man får köra på B-kort.
Så är du välkommen att teckna avtal, tack så jag och blev glad.

H. Olof :D
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Försäkring ?

Tyvärr fick inte jag teckna den eftersom bilen är för gammal. Att jag ändå fick brevet beror på att förts svenska registrering var år 2002.
Hade gärna haft denna försäkring annars!
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Försäkring ?

Hej kjeva. HAR 2 FRÅGOR. När du skiftar Väghjälpen mellan bilarna sköts det automatiskt eller ringer du och ändrar? Är det bara att säga till att försäkringen ska gälla 2 bilar ?:DEller någon annan som vet? medl.340
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring ?

Jag svarade på SCR:s brevutskick om fri Assistance i 6 månader, jag blev uppringd av en trevlig säljare, som undrade om från vilket datum assistansen skulle gälla, jag svarade på frågan och allt var klart, då frågade hon om jag var intresserad av att se vad SCR kunde erbjuda för våran Husbil, ja tack du sa jag men vi har faktiskt Länförsäkringar som bolag för alla våra försäkringar,med vetskap av att jag hade kollat alla försäkringsbolag 2007 för att kolla vem som var billigast.
Okej sa jag kan du slå dom, så kan vi prata vidare.
Nu efter att vi har jämfört: Husbilen,Personbilen,Hemförsäkringen, kan jag bara konstatera, vi sparar : 2.345 kr per år på alla försäkringarna, att kontra med för uppgången av Trafikförsäkringsskatten.
 
F

F.d. 10750

Guest
Sv: Försäkring ?

Hej
Jag har denna försäkring och tecknade den på min -96 Burstner förra sommaren det kostade 100 kronor extra tror jag för att den var gammal.
Vi körde sönder ett hjullager i Tyskland på väg hem från Italien och ringde upp deras nummer. Efter en timme kom en bärgare som inte fick upp den för den var för hög,efter ytterligare en halvtimme kom det en ny som kunde ta den.
Jag blev hjälpt omedelbart och blev även erbjuden en hyrbil under tiden dom reparerade bilen och hotell. Jag har en likadan på min personbil denna gick sönder på väg till Livigno och då fixade dom också bärgning direkt nere i Tyskland. Jag kan varmt rekommendera denna försäkring.
 
Toppen