1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Försäkring "pengar i sjön"

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Wberger, 24 Maj 2010.

1. Wberger

Wberger HBK Medlem

Kommun:
    Lund
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2577
    Jag fick följande tanke när jag läste om HBKs nya medlemsförsäkring hos Folksam!

Kolla era försäkringar ni som har bilar äldre. I Folksamexemplet så gäller maskinförsäkringen i 8 år eller 12000 mil. Bodelsförsäkringen i 8 år. Kolla era försäkringar. Betala t.ex. inte maskinförsäkring om den ändå inte gäller.

2. F.d. 13050

F.d. 13050 Guest

Sv: Försäkring "pengar i sjön"

maskinskadeförsäkring ingår i delkasko och går inte att bryta ut. Försäkringar är som regel indelade i 3 grundbitar trafik delkasko,vagnskada

3. Wberger

Wberger HBK Medlem

Kommun:
    Lund
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2577

Bara en snabb tanke från mig , synd att folk skall betala för något dom ej får något för!

4. Wberger

Wberger HBK Medlem

Kommun:
    Lund
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2577

Jag var snabb utan att vara riktigt insatt i frågan , men 12000 mil är inte mycket även för en ny bil. Och vi kan ju använda tråden som en tankeställare att det kan ju vara många som är på resa ute i Europa och saknar skydd i maskinförsäkringen. Då är det egna plånboken som gäller!

5. curtan

curtan FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Piteå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2940

När jag hade kontakt med Folksam visste dom inget om någon HBK Försäkring

6. Leffe III

Leffe III HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1365

Vi har sedan många år vår husbil försäkrad hos Folksam och när jag läste en annan tråd, där ordföranden skrev att man kunde kontakta Folksam angående försäkring för medlemmar i Husbilsklubben.se, så ringde jag det angivna telefonnumret. Först kände inte personen jag talade med till något om några särskilda villkor, men efter att ha rådfrågat kollegor återkom hon. Enligt henne skall medlemmar i Husbilsklubben.se få 10% rabatt på försäkringen samt särskilda villkor på glasruteförsäkringen. Detta avtal skall börja gälla den 1 juli och hon bad mig återkomma lite närmare det datumet.

Lennart

PS! Efter jag skrivit detta såg jag en tråd om Försäkring Husbilsklubben-Folksam skriven av Leif-17. Där finns kommande villkoren och ett tack till Leif.
    DS

Senast ändrad: 24 Maj 2010
  7. curtan

curtan FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Piteå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2940

Ja då förstår jag, försäljaren visste inget. Nu har jag dock tecknat i Dina

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.