• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring "pengar i sjön"

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag fick följande tanke när jag läste om HBKs nya medlemsförsäkring hos Folksam!

Kolla era försäkringar ni som har bilar äldre. I Folksamexemplet så gäller maskinförsäkringen i 8 år eller 12000 mil. Bodelsförsäkringen i 8 år. Kolla era försäkringar. Betala t.ex. inte maskinförsäkring om den ändå inte gäller.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

maskinskadeförsäkring ingår i delkasko och går inte att bryta ut. Försäkringar är som regel indelade i 3 grundbitar trafik delkasko,vagnskada
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

Bara en snabb tanke från mig , synd att folk skall betala för något dom ej får något för!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

Jag var snabb utan att vara riktigt insatt i frågan , men 12000 mil är inte mycket även för en ny bil. Och vi kan ju använda tråden som en tankeställare att det kan ju vara många som är på resa ute i Europa och saknar skydd i maskinförsäkringen. Då är det egna plånboken som gäller!
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

När jag hade kontakt med Folksam visste dom inget om någon HBK Försäkring
 

Cittran

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1365
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

Vi har sedan många år vår husbil försäkrad hos Folksam och när jag läste en annan tråd, där ordföranden skrev att man kunde kontakta Folksam angående försäkring för medlemmar i Husbilsklubben.se, så ringde jag det angivna telefonnumret. Först kände inte personen jag talade med till något om några särskilda villkor, men efter att ha rådfrågat kollegor återkom hon. Enligt henne skall medlemmar i Husbilsklubben.se få 10% rabatt på försäkringen samt särskilda villkor på glasruteförsäkringen. Detta avtal skall börja gälla den 1 juli och hon bad mig återkomma lite närmare det datumet.

Lennart

PS! Efter jag skrivit detta såg jag en tråd om Försäkring Husbilsklubben-Folksam skriven av Leif-17. Där finns kommande villkoren och ett tack till Leif.
DS
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Försäkring "pengar i sjön"

Ja då förstår jag, försäljaren visste inget. Nu har jag dock tecknat i Dina
 
Toppen