Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av tikoat1, 3 Mars 2017.

1. tikoat1

tikoat1 HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
    Jag, jag planerar som sagt bila genom Europa i 1-2 år i en ombyggd Mercedes Sprinter. Vilken typ av försäkring skulle passa? Vad är det bästa, att regga om till husbil eller låta den vara personbil? Den kommer att stå på mitt företag.

2. surtecruisers

surtecruisers HBK Medlem

Kommun:
    Kungälv
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4687
    Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

hej tror nog att det är en fråga för ditt försäkringsbolag där du har den försäkrad ? och är du sen intreserad av personförs kan du ju höra vad de säger om det ? annars finns det ju mängder med aktörer på marknaden som vill ha dina pengar ?:)

3. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764

Om du blir medlem i Husbilsklubben kan du ta din hemförsäkring och bilförsäkring i Folksam. Då får du resskydd 180 dagar och kan sen förlänga det. Priset jag fick var ca 1400 kr/månad. Problemet blir kanske bilen för där får du längst ha den utomlands ett år. Fråga försäkringsbolaget hur du löser det.

4. tikoat1

tikoat1 HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm

Just precis, tackar! Tänkte bara höra här först! Personförsäkring och bilen får man nog bäst pris omman kör på samma ja, jag ska höra med min killen på Folksam. Tack för tipsen!

Jag fudnerar på hur tex yrkeschaufförer/långtradarchaffisar gör?

5. surtecruisers

surtecruisers HBK Medlem

Kommun:
    Kungälv
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4687

de är ju försäkrade genom sin arbetsgivare om de kör för ett seriöst åkeri ! är du egen åkare och seriös så ser du nog till att ditt ekipage och du själv är försäkrat på ett korrekt sätt som passar dig ! försäkringar är som kalsonger högst personliga !:)

6. tikoat1

tikoat1 HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm

hehe, precis! Jag vill ju vara så fullgott försäkrad som det går, utan att gå back på kuppen!

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.